Ga naar inhoud
  • 0

rekenen met datums


wouterm

Vraag

Ik wil een soort agenda creëren.

De projecten die in de agenda moeten staan, duren altijd minstens 1 dag (er moet dus niet met uren worden gerekend).

Ik heb een begindatum en einddatum veld dat ik kan invullen.

De agenda moet enkel een dagweergave hebben.

 

Ik had gedacht om via een script te zoeken naar een een bepaalde dag. Deze dag zou hij dan moeten in de periode tussen de begin en einddatum.

Dus als er een project in de agenda staat van 2/9 tot 7/9, en ik zoek op 5/9, dan zou dit project gevonden moeten worden.

Ook zou ik willen dat de zoekterm (in dit geval 5/9) bovenaan de pagina van de gevonden resultaten staan.

 

Vraag 1: Hoe kan ik 1 datum zoeken in die periode?

Vraag 2: Hoe zorg ik ervoor dat mijn zoekterm bovenaan staat bij de gevonden resultaten.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vraag 1 is een standaard zoek opdracht

begindatum <= opgegeven datum en einddatum >= opgegeven datum

 

Vraag 2 is lastiger

Iets bovenaan in een lijst krijgen houdt in dat je sorteert. Maar waarop in dit geval? Een datum die gelijk is aan of het dichtst ligt bij de zoek term.

Dat houdt in dat je de zoekterm moet gebruiken in een berekening en dus de waarde in een globaal veld moet opslaan (anders kan je er niet mee rekenen).

Het is al laat, dus de richting waarin je moet zoeken is wat mij betreft genoeg voor nu. Wie weet kom ik nog ergens op vannacht ;-)

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Vraag 2: Hoe zorg ik ervoor dat mijn zoekterm bovenaan staat bij de gevonden resultaten.

 

Je zoekopdracht verloopt via een script. Na Enter Find Mode geef je met SetField de zoekcriteria in (of op een andere manier indien dat niet gaat wegens de specifieke controles die in SetField ingebouwd zitten). Meteen daarna breng je die zoekcriteria over naar een aantal globals. Pas dan doe je een Perform Find. De Globals gebruik je dan in een calculatie die je de titel van je rapport oplevert.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...