wouterm Posted August 31, 2007 Posted August 31, 2007 Ik wil een soort agenda creëren. De projecten die in de agenda moeten staan, duren altijd minstens 1 dag (er moet dus niet met uren worden gerekend). Ik heb een begindatum en einddatum veld dat ik kan invullen. De agenda moet enkel een dagweergave hebben. Ik had gedacht om via een script te zoeken naar een een bepaalde dag. Deze dag zou hij dan moeten in de periode tussen de begin en einddatum. Dus als er een project in de agenda staat van 2/9 tot 7/9, en ik zoek op 5/9, dan zou dit project gevonden moeten worden. Ook zou ik willen dat de zoekterm (in dit geval 5/9) bovenaan de pagina van de gevonden resultaten staan. Vraag 1: Hoe kan ik 1 datum zoeken in die periode? Vraag 2: Hoe zorg ik ervoor dat mijn zoekterm bovenaan staat bij de gevonden resultaten. Alvast bedankt. Quote
0 rmw Posted August 31, 2007 Posted August 31, 2007 Vraag 1 is een standaard zoek opdracht begindatum <= opgegeven datum en einddatum >= opgegeven datum Vraag 2 is lastiger Iets bovenaan in een lijst krijgen houdt in dat je sorteert. Maar waarop in dit geval? Een datum die gelijk is aan of het dichtst ligt bij de zoek term. Dat houdt in dat je de zoekterm moet gebruiken in een berekening en dus de waarde in een globaal veld moet opslaan (anders kan je er niet mee rekenen). Het is al laat, dus de richting waarin je moet zoeken is wat mij betreft genoeg voor nu. Wie weet kom ik nog ergens op vannacht rmw Quote
0 AvD Posted September 1, 2007 Posted September 1, 2007 Vraag 2: Hoe zorg ik ervoor dat mijn zoekterm bovenaan staat bij de gevonden resultaten. Je zoekopdracht verloopt via een script. Na Enter Find Mode geef je met SetField de zoekcriteria in (of op een andere manier indien dat niet gaat wegens de specifieke controles die in SetField ingebouwd zitten). Meteen daarna breng je die zoekcriteria over naar een aantal globals. Pas dan doe je een Perform Find. De Globals gebruik je dan in een calculatie die je de titel van je rapport oplevert. Quote
0 wouterm Posted September 1, 2007 Author Posted September 1, 2007 merci voor de tips, het is gelukt Quote
Question
wouterm
Ik wil een soort agenda creëren.
De projecten die in de agenda moeten staan, duren altijd minstens 1 dag (er moet dus niet met uren worden gerekend).
Ik heb een begindatum en einddatum veld dat ik kan invullen.
De agenda moet enkel een dagweergave hebben.
Ik had gedacht om via een script te zoeken naar een een bepaalde dag. Deze dag zou hij dan moeten in de periode tussen de begin en einddatum.
Dus als er een project in de agenda staat van 2/9 tot 7/9, en ik zoek op 5/9, dan zou dit project gevonden moeten worden.
Ook zou ik willen dat de zoekterm (in dit geval 5/9) bovenaan de pagina van de gevonden resultaten staan.
Vraag 1: Hoe kan ik 1 datum zoeken in die periode?
Vraag 2: Hoe zorg ik ervoor dat mijn zoekterm bovenaan staat bij de gevonden resultaten.
Alvast bedankt.
3 answers to this question
Recommended Posts