Jump to content
  • 0

Sybase bestanden openen vanuit Filemaker

jw

Question

Posted

Mijn eerste stapje in ODBC. Op een tweede Mac draair een Sybase server. Ik weet daavan natuurlijk het IPnr. Nu wil ik graag deze bestanden openen vanuit Filemaker 9 dev. Wie helpt mij een beetje op weg. In TFM is niet zo duidelijk.

Volgens mij moet ik een DSN kiezen, maar in dat lijstje staat niets. Moet ik nog iets installeren?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je zou inderdaad ODBC client drivers moeten installeren voor Sybase op de Mac waarop je FileMaker draait. Daarna kan een DSN instellen met daarin IP adres van Sybase server, gebruikersnaam, wachtwoord enz... Die DSN kan je dan in FileMaker selecteren als externe gegevensbron.

Openlink ODBC drivers voor Sybase: http://uda.openlinksw.com/odbc/st/odbc-sybase-st/

Als ik me niet vergis installeer je met OpenLink ook een programma (ODBC Data Source Administrator) om de DSN entries te beheren. Je gebruikt dus niet het ODBC regelpaneel van MacOS X.

Veel groeten,

Joris

• 0
Posted

Je bent iets te voorbarig, Joris.

Enkel volgende bronnen kunnen als externe databron gebruikt worden:

Oracle 9i en 10g

Ms SQL Server 2000 en 2005

mySQL 5.0

andere bronnen kunnen in een huidige versie niet gebruikt worden.

Wel kun je de data importeren in een FileMaker tabel. Daarvoor kun je inderdaad de openlink ODBC drivers gebruiken.

Koen