Ga naar inhoud
  • 0

Sybase bestanden openen vanuit Filemaker


jw

Vraag

Mijn eerste stapje in ODBC. Op een tweede Mac draair een Sybase server. Ik weet daavan natuurlijk het IPnr. Nu wil ik graag deze bestanden openen vanuit Filemaker 9 dev. Wie helpt mij een beetje op weg. In TFM is niet zo duidelijk.

 

Volgens mij moet ik een DSN kiezen, maar in dat lijstje staat niets. Moet ik nog iets installeren?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zou inderdaad ODBC client drivers moeten installeren voor Sybase op de Mac waarop je FileMaker draait. Daarna kan een DSN instellen met daarin IP adres van Sybase server, gebruikersnaam, wachtwoord enz... Die DSN kan je dan in FileMaker selecteren als externe gegevensbron.

 

Openlink ODBC drivers voor Sybase: http://uda.openlinksw.com/odbc/st/odbc-sybase-st/

 

Als ik me niet vergis installeer je met OpenLink ook een programma (ODBC Data Source Administrator) om de DSN entries te beheren. Je gebruikt dus niet het ODBC regelpaneel van MacOS X.

 

Veel groeten,

Joris

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...