Ga naar inhoud
  • 0

Status scherm maximaal, minimaal of deelvenster


SuperWimmie

Vraag

Met het schermvullend maken van de applicaties in versie 9 wordt het er allemaal een stuk fraaier op.

 

Nou had ik een afdrukscript, dat tot nu toe uitging van het gebruik van deelvensters in Filemaker. Bij het afdrukvoorbeeld maakte ik dat altijd schermvullend "Adjust(Maximize)" om goed overzicht te geven van zo'n rapport om daarna weer tot de deelschermen "Adjust(Restore)" over te gaan.

 

Nu gaan we natuurlijk de nieuwste mogelijkheden flink benutten, reden om voor de gehele applicatie de schermen constant op maximized toe te gaan staan.

 

Maar nergens kan ik de status uitlezen om te zien wat mijn vertrekpunt was: minimized, maximized, deelvenster...

Dus gaat mijn script altijd nog over tot het verzetten naar Adjust(Restore) omdat ik niet weet welke instelling de gebruiker had voordat hij tot afdrukken overging...

 

Wie heeft er tips?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan de huidige vensterhoogte en breedte opvragen via Get functies net als de huidige positie van het venster. Sla die gegevens op in een tabel met gebruikersvoorkeuren. Zo kan je bij opstarten van je applicatie of na elke manipulatie van vensters terugkeren naar de basisinstellingen van de gebruiker.

 

Een alternatief is om je schermafdruk in een nieuw venster te tonen. Op die manier wijzig je niets aan de venster die al openstaan.

Een leuke combinatie is het gebruik van een venster in preview-mode voor het tonen van je schermafdruk en een paneeltje met knoppen voor navigatie tussen pagina's en sluiten van afdrukvoorbeeld. Onderstaand 'Print Preview' venster komt dus bovenop je normale applicatievenster in Browse modus.

 

Veel groeten,

Joris

5a758dc614e07_Picture4.thumb.png.0dd614b9793f7a1d47aaee50079f0f5f.png

Link naar reactie
  • 0

Naschrift:

 

Het is zo goed als opgelost.

Ik sla de schermformaten op in de gebruikers-tabel, waarbij ik merk dat een Maximized scherm netjes opgeslagen wordt.

Bij het resizen van het scherm, maakt FM9 er geen maximized scherm van, maar een "restored" scherm, geheel schermvullend. Het past heel netjes binnen de maximale maten, we zien dus geen overbodige schuifbalken.

 

Het lost gelijk ook mijn print-actie probleem op, want via "restored" deelvensters blijft alles goed functioneren.

Ik vermoed dat mijn gebruikers dit zullen accepteren en mischien zelfs prefereren.

 

Wie het eens wil zien, download dit programma eens (Windows XP en Windows Vista):

 

http://www.eenvoudigg.com/Ko-Fix9.0v1Lite.exe

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...