Jump to content
  • 0

Veldkleurtjes actief record in List view

SuperWimmie

Question

Posted

Mooi, dat nieuwe Filemaker. Je wordt er weer mee op de proef gesteld voor wat betreft de creativiteit.

En zo wil ik graag diverse schermen over gaan zetten op List View, gebruik makend van tabbladen in de header van het scherm.

Dat geeft een mooie combinatie van horizontale en verticale invoer en het uitrekken van de schermen (indien schermvullend gewerkt wordt) geeft weer wat extra's.

De Body laat helaas erg weinig zien van welk record precies actief is. Slechts het kleine zwarte streepje links moet het maar zijn.

Met de veldkleurtjes kan dat natuurlijk ineens veel beter!

Tenminste, als ik op één of andere wijze FM kan vertellen welk actief record er in de header zichtbaar is, waardoor de hele regel in de Body een mooie opvallende kleur kan krijgen...

Om een voorbeeld te geven: ik wil de hele regel van Toon Bongers in het rood hebben, waarbij via het navigeren door de records heen liefst het regeloverzicht meeloopt qua kleuren...

http://www.eenvoudigg.nl/afbeeldingenextern/relafixlistview.png

Iemand tips?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als eindresultaat wel, maar de weg er naar toe niet.

Zodra je met je toetsen door de records gaat bladeren, moet het ook werkend blijven...

Van een portaalrij kan je precies opvragen op welke rij je zit, in de List View mode lukt dat helaas niet.

Tenminste, mij in elk geval (nog) niet.

Ondertussen heb ik flink zitten rommelen met FM en de kleurtjes, maar bij navigatie volgens toetsenbord wil het scherm niet altijd op tijd ververst worden om de kleuren snel aangepast te krijgen.

Een "Commit Records" lijkt haast noodzakelijk om overal de juiste kleurtjes geactiveerd te krijgen.

• 0
Posted

Eigenlijk hoort het op een andere manier opgelost te worden door een simpele opgave op layout nivo. Ik merk dat de Commit Record actie erg verstorend kan uitwerken op dit soort navigatie-acties.

Voor ondersteuning in validaties werkt de veldkleuring erg goed.

• 0
Posted

Kun je niet ipv een commit record een venster vernieuwen opdracht geven?

En kun je me misschien het geheim prijsgeven van de oplossing die je tot nu toe heb bedacht? :roll:

En hoe kunnen we de Filemaker makers nou eens een standje geven dat ze dit soort zaken gewoon goed oplossen?