Ga naar inhoud
  • 0

script om te mailen lukt niet


haribiwo

Vraag

het lukt me niet om een script goed te krijgen om een mail naar mijn leden te kunnen versturen, als ik een simpel script maak met alleen de scriptstap

 

post verzenden[]

 

opent hij keurig mijn mail programma met een nieuwe mail, maar ik wil dat de adressen automatisch ingevuld worden, dus maak ik de volgende stap

 

Post verzenden[aan:ledengegevens::Email]

 

stuurt hij direct een mailtje via mijn postvak uit, maar deze is dan zonder onderwerp en ik krijg niet de kans om er een bericht in te plaatsen, nu kan ik wel aangeven dat mijn mailprogramma me moet waarschuwen als er een geluidloos bericht verstuurd wordt, maardit is niet wat ik wil,

 

wat ik dus wil, is dat als ik een mailtje wil versturen naar 1 of naar alle leden, dat ik dan op een knop klik, zodat mijn mailprogramma een nieuwe mail maakt, waar de adressen al ingevuld zijn en ik alleen het onderwerp en natuurlijk het belangrijkste het bericht in hoef te typen

 

hoe doe ik dit???

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

beste Hariwobo,

 

Er van uit gaande dat je versie 7 of 8 hebt.....

 

je kunt een script maken met daarin de volgende code

 

post verzenden [aan: "jouw emailadres"]

 

Zorg dat bij de postverzenden opties bij "aan" het juiste veld is geslecteerd of emailadres is ingevuld en "Eén mail met gegevens uit het huidige record" is aangevinkt

 

Bij bcc (dat is wel zo netjes) het email veld uit je database is geslecteerd en de optie "verzamel voor elk bericht uit de gevonden reeks" is aangevinkt.

 

Vul eventueel het onderwerp, standaar tekst en bijlage in.

druk op ok

Zorg dan "zonder dialoogvenster" niet is aangevinkt

 

druk op ok en sla je script.

 

Als het goed is maakt filemaker nu een email aan met daarin alle adressen uit je database in het veld dat je hebt opgegeven.

Je kunt dan in je email programma je mail nog bewerken.

 

Als de mail toch in een keer verzonden wordt ligt dat aan je email programma en niet aan Filemaker.

 

ik werk zelf met Eudora en daar werkt dit perfect (op alle computers in het netwerk waarvan een aantal ook met outlook werken)

 

succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...