Ga naar inhoud
  • 0

tabellen samenvoegen??


haribiwo

Vraag

ik ben een database aan het opzetten voor een vereniging, die bestaat natuurlijk uit verschillende leden en samen met die leden hebben we optredens,

dus heb ik een tabel met ledengegevens en een tabel met optredens

 

de tabel ledengegevens heeft velden zoals, lid_nummer, lid_naam etc.

de tabel optredens heeft velden zoals optr_nummer, optr_naam, optr_datum

 

tot nu toe gaat alles prima,

nu wil ik een nieuwe lay-out maken, die de records toont van leden (alleen hun nummer en naam moet zichtbaar zijn) en daaronder moeten alle optredens te zien zijn, zodat een lid na inloggen op zijn eigen record terecht komt, alle optredens ziet staan en dan achter elk optreden kan aanvinken of hij wel of niet aanwezig zal zijn

 

de records lukt, maar alleen bij het 1ste lid komt het 1ste optreden te staan en verder niet, ik heb het op verschillende manieren geprobeerd en zie nu door de bomen het bos niet meer, ik neem aan dat het mogelijk is en het lijkt me niet al te ingewikkeld, maar ik kom er even niet meer uit

 

oh ja, ik gebruik Filemaker 7

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De reden waarom de keuze velden op die manier is omdat ik er van uit ga dat een persoon naar meerdere voorstellingen kan gaan. Als je de opmaak naar keuze rondjes zet dan kan men maar 1 voorstelling aangeven.

Als je iets in die richting zoek dan moet je dit aanpassen. Het was alleen als voorbeeld. Er zijn vele oplossingen voor je vraag en deze was de eenvoudigste in mijn ogen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...