Jump to content
  • 0

tabellen samenvoegen??

haribiwo

Question

Posted

ik ben een database aan het opzetten voor een vereniging, die bestaat natuurlijk uit verschillende leden en samen met die leden hebben we optredens,

dus heb ik een tabel met ledengegevens en een tabel met optredens

de tabel ledengegevens heeft velden zoals, lid_nummer, lid_naam etc.

de tabel optredens heeft velden zoals optr_nummer, optr_naam, optr_datum

tot nu toe gaat alles prima,

nu wil ik een nieuwe lay-out maken, die de records toont van leden (alleen hun nummer en naam moet zichtbaar zijn) en daaronder moeten alle optredens te zien zijn, zodat een lid na inloggen op zijn eigen record terecht komt, alle optredens ziet staan en dan achter elk optreden kan aanvinken of hij wel of niet aanwezig zal zijn

de records lukt, maar alleen bij het 1ste lid komt het 1ste optreden te staan en verder niet, ik heb het op verschillende manieren geprobeerd en zie nu door de bomen het bos niet meer, ik neem aan dat het mogelijk is en het lijkt me niet al te ingewikkeld, maar ik kom er even niet meer uit

oh ja, ik gebruik Filemaker 7

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

dit ziet er al veel beter uit dan dat ik voor elkaar gekregen had, alleen zou ik graag ipv keuzevakjes, keuzerondjes hebben achter elk optreden met de keuzes ja, nee en ?? zodat er ook weer een layout gemaakt kan worden per optreden waar dan te zien is wie ja, nee of ?? heeft ingevuld

• 0
Posted

De reden waarom de keuze velden op die manier is omdat ik er van uit ga dat een persoon naar meerdere voorstellingen kan gaan. Als je de opmaak naar keuze rondjes zet dan kan men maar 1 voorstelling aangeven.

Als je iets in die richting zoek dan moet je dit aanpassen. Het was alleen als voorbeeld. Er zijn vele oplossingen voor je vraag en deze was de eenvoudigste in mijn ogen.