Jump to content
  • 0

alternatief ?

Freaky

Question

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik zou voor de Troi Serial Plug-In gaan, maar OK...

Je zou eens op zoek kunnen gaan naar een (gratis) command line tool die de RS232- of USB poort kan uitlezen.

Mijn ervaring is dat een command line tool in combinatie met de Shell Plug-In (gratis) goed werkt.

Succes!

• 0
Betreft de command line tool: daar kom ik nog op terug.
Ik ben benieuwd...

Betreft inkomende data: hier zit het probleem, omdat je een script wilt kunnen triggeren op het moment dat er data binnenkomt.

Dat is niet te doen via een command line tool en de Shell plug-in.

In ons geval is dit niet het probleem. Triggering moet juist niet automatisch plaatsvinden maar op aanvraag worden gestart.

Wellicht is dit interessant: http://www.24usoftware.com/Phidgets
In ons geval gaat het puur om het triggeren van een apparaat zodat deze een outputfile genereerd...
  • 0

Omdat ik geen geschikte command-line tool kon vinden, ben ik er zelf een aan het maken. Deze dient als volgt aangeroepen te worden:

SerialPort Send(Portname=COM1, Data=TEST)

SerialPort Receive(PortName=COM1)

Ik ben er nog mee bezig. Suggesties zijn altijd welkom. :)

@burggraaf: om wat voor een appararaat gaat het?

Voordat ik het vergeet: een command-tool werkt alleen onder Windows. Of bestaan er ook command-tools voor de Mac?

• 0

@burggraaf:

Welk commando (data) dient er naar het apparaat gestuurd te worden zodat deze het bestand gaat aanmaken?

Is het voldoende om alleen de poort op te geven of dien je een van de volgende parameters mee te sturen?

BaudRate, Parity, DataBits, StopBits, HandShake, DtrEnable en RtsEnable.

• 0

Ja, ik ben er in geslaagd om data te versturen (naar een modem). De uitdaging en tevens het grote probleem: het is niet zo eenvoudig om een script te laten triggeren indien er data binnen komt (bijvoorbeeld van een weegschaal, nummerherkenning van een telefoon, etc.).

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er maar één oplossing is: de Serial Plug-In.