Jump to content
  • 0

alternatief ?

Freaky

Question

Posted

weet er iemand of er een alternatief bestaat voor de (in mijn geval , te dure )

Serial plug-in van Troi ?

Wil onder XP gegevens binnenkrijgen via een seriele poort of eventueel usb poort

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik zou voor de Troi Serial Plug-In gaan, maar OK...

Je zou eens op zoek kunnen gaan naar een (gratis) command line tool die de RS232- of USB poort kan uitlezen.

Mijn ervaring is dat een command line tool in combinatie met de Shell Plug-In (gratis) goed werkt.

Succes!

• 0
Posted

Mark (e.o. anderen). Kun je een suggestie geven voor commandline tool hetgeen je gebruikt als alternatief voor de plugin? Ook hier een klein projectje liggen waarbij de prijs van de serial plugin (er is alleen een developer edition) het doel van het projectje voorbij schiet.

• 0
Posted

Betreft de command line tool: daar kom ik nog op terug.

Betreft inkomende data: hier zit het probleem, omdat je een script wilt kunnen triggeren op het moment dat er data binnenkomt.

Dat is niet te doen via een command line tool en de Shell plug-in.

Wellicht is dit interessant: http://www.24usoftware.com/Phidgets

• 0
Posted
Betreft de command line tool: daar kom ik nog op terug.
Ik ben benieuwd...

Betreft inkomende data: hier zit het probleem, omdat je een script wilt kunnen triggeren op het moment dat er data binnenkomt.

Dat is niet te doen via een command line tool en de Shell plug-in.

In ons geval is dit niet het probleem. Triggering moet juist niet automatisch plaatsvinden maar op aanvraag worden gestart.

Wellicht is dit interessant: http://www.24usoftware.com/Phidgets
In ons geval gaat het puur om het triggeren van een apparaat zodat deze een outputfile genereerd...
  • 0
Posted

Omdat ik geen geschikte command-line tool kon vinden, ben ik er zelf een aan het maken. Deze dient als volgt aangeroepen te worden:

SerialPort Send(Portname=COM1, Data=TEST)

SerialPort Receive(PortName=COM1)

Ik ben er nog mee bezig. Suggesties zijn altijd welkom. :)

@burggraaf: om wat voor een appararaat gaat het?

Voordat ik het vergeet: een command-tool werkt alleen onder Windows. Of bestaan er ook command-tools voor de Mac?

• 0
Posted
@burggraaf: om wat voor een appararaat gaat het?
Een test voor elektro-apparaten. Deze genereert een data (tekst) bestand welke naar een PC wordt weggeschreven. De data hiervan wordt dan weer ingelezen/verwerkt in Filemaker.
  • 0
Posted

@burggraaf:

Welk commando (data) dient er naar het apparaat gestuurd te worden zodat deze het bestand gaat aanmaken?

Is het voldoende om alleen de poort op te geven of dien je een van de volgende parameters mee te sturen?

BaudRate, Parity, DataBits, StopBits, HandShake, DtrEnable en RtsEnable.

• 0
Posted
Omdat ik geen geschikte command-line tool kon vinden, ben ik er zelf een aan het maken.

Vroeg me af of Mark of iemand anders er ondertussen in geslaagd was om iets te maken ?

• 0
Posted

Ook ik zoek nog naar een Serial-Port oplossing... Misschien moet we 's ff met Peter praten dat hij z'n plug-in toch wat schappelijker aanbiedt.

Peter??

Gr. Jeroen

• 0
Posted

Ja, ik ben er in geslaagd om data te versturen (naar een modem). De uitdaging en tevens het grote probleem: het is niet zo eenvoudig om een script te laten triggeren indien er data binnen komt (bijvoorbeeld van een weegschaal, nummerherkenning van een telefoon, etc.).

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er maar één oplossing is: de Serial Plug-In.