Ga naar inhoud
  • 0

Algemene activeringsfout


edc

Vraag

Na installatie van filemaker pro 9.0 (cliënt) op een windows server 2003 krijgen we volgende foutmelding tijdens het registreren:

"Er is een algemene activeringsfout opgetreden" (-103)

Is het sowieso mogelijk om een filemaker pro cliënt te installeren op windows server 2003? Ik dacht van wel (bij vroeger versies lukt dit in ieder geval.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Doe je dat toevallig over een remote verbinding? Daar zou het wel eens aan kunnen liggen.

 

KB artikel 6549

 

APPLICABLE TO:

FileMaker Pro 9, FileMaker Pro 9 Advanced, Windows

 

ISSUE:

When launching FileMaker Pro 9 via Microsoft Remote Desktop Connection (RDC) you receive the following error:

 

A general activation error has occurred (-103)

 

EXPLANATION:

Any programs that use a Terminal Services session to access a Windows machine (i.e.... anything that locks out the session on the Windows machine to allow the remote user in) will cause the -103 alert.

 

If FileMaker Pro 9 was launched and is running on the local Windows machine you can use Microsoft Remote Desktop Connection to access the application. The issue occurs only upon launch of the application via remote desktop.

 

Please note, using FileMaker Pro 9 or FileMaker Pro 9 Advanced with Terminal Services requires a Volume License Agreement.

Link naar reactie
  • 0

Je kan met FM support contact nemen. Na toesturen lic key en aankoop factuur kan men een nieuwe code geven die dit probleem niet meer geeft. Ik kreeg de informele opmerking dat deze policy mogelijk zal veranderen...wat me ook logisch lijkt dat je je eigen FM lic vanop afstand op je PC kan opstarten...Dus wellicht even afwachten of nieuwe key aanvragen....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...