Jump to content
  • 0

Send event ...

Stardust

Question

Posted

Nog eens even voorstellen:

FM Server 8.0 op (dedicated) Win XP machine...

5 clients, FM 8.5 onder Win XP ...

Tot en met FM 6 (zonder server versie!) probleemloos gewerkt ... cmd bestand laten lopen vanuit Filemaker. Dit cmd (bat) bestand bevindt zich op een externe server, en zet d.m.v. het oeroude DOS programma PKzip het zojuist naar Excel geëxporteerde bestand om naar een zip bestandje, compact in omvang om per e-mail te verzenden.

Vanaf de migratie van FM 6 naar 8.5 en Server 8.0 werkt dit niet meer, d.w.z. het script doet nog steeds zoals voordien een export naar het juiste formaat, het cmd-bestand wordt opgestart en op zijn beurt wordt PKZip opgestart, maar dit stopt met een foutmelding :

PKZIP: nothing to do!

Naar ik vermoed, zal dit weer aan de Server liggen, hoewel ik niet goed begrijp waarom en nog minder begrijp waarom er zoveel restricties verbonden zijn aan het werken met FM Server. :oops:

Goede raad is zoals steeds welkom :?

Met dank bij voorbaat,

Danny 8)

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

PKZIP heb ik geloof ik voor het laatst kort na de slag bij Verdun ingezet ;)

Wellicht dat het toch langzaam op zijn kompatibiliteits-eindje loopt met dat programma.

Wellicht gaat het beter met 7-ZIP? Is ook over de command line te sturen.

http://www.7-zip.org/

• 0
Posted

Deze oudstrijder bedankt je voor de raad.

De reden waarom ik PKZIP trouw bleef is dat het (tot voor kort) probleemloos werkte, ik plaatste het in de werkdirectory op de server en het kon door elke gebruiker vanuit Filemaker opgestart worden zonder dat dit op zijn/haar werkstation diende geïnstalleerd te worden. Dit was de voornaamste eigenschap en ga me nu aub niet vertellen hoe weinig moeite het kost om dit progje (freeware) op elk werkstation te installeren, want ik kan je verzekeren, dat is niet altijd zo eenvoudig!

Maar alleszins nogmaals bedankt voor het advies!!

En de command line versie die ook bestaat en die wel vanop een willekeurige plaats opgestart kan worden, schijnt niet compatibele zipbestanden op te leveren :evil: , d.w.z. men kan ze openen met 7zip maar niet met bvb. Winzip o.i.d. !

Blijkt nu dat het 7zip formaat met sommige programma's wel leesbaar is :? Maar hoe dan ook, het lost m'n probleem nog steeds niet op. Na de commandline versie op de externe server geïnstalleerd te hebben, loopt dit ook vast nadat het Filemaker script het 7zip programma heeft opgestart ... nu een foutmelding in het genre van:

'7za' is not recognized as an int

operable program or batch file.

Press any key to continue . . .

Start ik het programma of het cmd-script (op de externe server) op vanaf mijn werkstation dan werkt het wel naar behoren. :roll:

Danny 8)

• 0
Posted

Niet opgevende bij het proberen te automatiseren van onze oplossing, zit ik nog steeds met m'n probleem. Wanneer vanuit onze oplossing dat gehost wordt vanaf een apart station, dit via een script dat d.m.v. de scriptstap 'send event' het volgende bat-bestand uitvoert:

@echo on

@Q:

@cd Bmr_

@cd BMR_Scripts

@dir *.zip

@PKZIP.EXE -f Q:\Bmr_\BMR_Scripts\UPDMAR.ZIP Q:\Bmr_\BMR_Scripts\Update.xls

@pause

Krijgen we dit resultaat! Merk op dat er gemeld wordt Bad command or file name dit gebeurt bij de scriptstap:

@PKZIP.EXE -f Q:\Bmr_\BMR_Scripts\UPDMAR.ZIP Q:\Bmr_\BMR_Scripts\Update.xls

Volume Serial Number is 3C8E-0DD3

Directory of Q:\Bmr_\BMR_Scripts

18/10/2007 16:13 141.951 UPDHOM.ZIP

06/11/2007 08:02 2.848.585 UPDMAR.ZIP

2 File(s) 2.990.536 bytes

0 Dir(s) 13.016.760.320 bytes free

Bad command or file name

PKZIP ® FAST! Create/Update Utility Version 2.50 03-01-1999

Copr. 1989-1999 PKWARE Inc. All Rights Reserved. Shareware Version

PKZIP Reg. U.S. Pat. and Tm. Off. Patent No. 5,051,745

■ Pentium class CPU detected.

■ XMS version 2.00 detected.

■ DPMI version 0.90 detected.

■ Using 32-Bit Protected Mode Normal Compression.

PKZIP: (E13) can't find: Q:/Bmr_/BMR_Scripts/UPDMAR.ZIP

Press any key to continue . . .

Wanneer ik de paden verwijder brengt dit evenmin soelaas, een ander programma dan pkzip gebruiken, helpt evenmin, hoewel stokoud doet dit oudje het nog steeds, zelfs onder Vista :cry:

Het batbestand is een cmd bestand, dat zich op een externe server bevindt (dit is niet het station waar FM Server 8.0 gehost wordt).

De clients en de fileserver draaien allemaal op Windows XP (SP 2), de clients allen op FM 8.5.

Vroeger, wanneer we nog niet gebruik maakten van een dedicated server en de bestanden gewoonweg op een externe server geplaatst werden en door de eerste gebruiker opgestart (zoals het helemaal niet mag!) werkte dit script als een trein (spijtige woordkeuze voor iemand die dagelijks gebruik maakt van de NMBS :? ). Waarom lukt dit niet van zodra de bestanden gehost worden via FM Server 8.0 vanaf een dedicated server?

Of ... bestaat er een alternatief, met dien verstande dat het makkelijk en snel bewerkbaar dient te zijn, ook vanaf een client station.

Ik kijk rijkhalzend uit naar jullie expertise! :wink:

Danny