Ga naar inhoud
  • 0

reserveren en tellen hoeveel keer gereserveerd op elk moment


RubenLaan

Vraag

Ik ben bezig met een reserveringssysteempje:

 

We hebben 3 lokalen, met elk 10 apparaten.

 

Een student kan een apparaat reserveren door eerst een lokaal te kiezen en dan een apparaat. Hij kan de reservering doen op een datum met een willekeurige begin en een eindtijd (max 2 uur).

 

Om narigheid te voorkomen mogen max 8 mensen in het lokaal zijn tegelijkertijd. Ik wil dus op ieder moment van de dag zien (tussen 8 en 17 uur) hoeveel mensen er al gereserveerd zijn.

 

Zodat als nummer 9 zich inschrijft en toevalig een beetje overlapt in zijn tijden met anderen waardoor er daadwerkelijk op enig moment meer dan 8 man tegelijk aanwezig zouden zijn een melding komt: de boel zit vol.

 

Wie kan me verder helpen. Bijgaand een idee, maar wijk gerust af als het beter kan.

openlab.fp7

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of rubenlaan er al uit is maar ik zou zelf iets maken per lokaal.

Nu is het mogelijk in het voorbeeld te reserveren met een start tijd om het kwartier tot 17.30 (eind tijd dan tot 19.30?) Kijkend naar de vraag (iets reserveren tussen 8 en 17) zou ik iets maken met checkboxen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...