Ga naar inhoud
  • 0

Extra tabelen aanmaken in een factuur DB


Pivni Pes

Vraag

Hallo iedereen,

 

sinds kort heb ik mijzelf op het filemaker pad begeven.

Ik heb de MacFan's dBoek gedownload, ziet erg goed uit en werkt ook perfect.

Uiteraard ben ik de indeling van het layout naar eigen smaak aan het aanpassen.

Er is alleen en klein probleempje, in het midden heb je "omschrijving" & "prijs"

Er is gen kolom voor "Aantal" & een kolom voor "stuks prijs"

Is dit makkelijk om dat zo te maken, ook als je bij stuks prijs 1 euro invult, bij aantal 2 stuks

en dat bij subtotaal dan 2 euro staat?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat als je deze vraag (nog) niet zelf kan beantwoorden, je beter af ben als je een een lege filemaker databestand aanmaakt en daar eens mee gaat experimenteren.

 

Daarnaast is er een zeer uitgebreide helpfile bij Filemaker gelevert waar je voor veel basisvragen zo terecht kan.

 

De berekening is zeer eenvoudig, waar je die moet plaatsen is een vraag die je pas kan beantwoorden als je begrijpt hoe de database opgebouwd is.

 

Berekening:

 

Aantal * stuksprijs

 

plaatsen is een calculatieveld (niet opslaan) met de naam SubTotaal of iets van dien aard.

Link naar reactie
  • 0

Het is gelukt :D thanxx

 

Toen ik een nieuwe DB opende, kreeg ik gelijk een venster "database beheren voor ..."

Dit venster had ik nog niet gezien, gelijk een beetje rommelen en stoeien.

Eigenlijk was dit stukje helemaal niet moeilijk, maar ik had net even dat duwtje in de goede richting nodig.

Ik had al in de help file gezocht, maar als je niet weet wat je zoekt, dan kom je daar ook niet ver mee.

 

Nogmaals bedankt :wink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...