Ga naar inhoud
  • 0

(semi)lege velden mee exporteren in csv


adriaan47

Vraag

hallo

ik heb de volgende uitdaging

 

voor een import naar een ander bestand moet ik eerst vanuit fp5 alle velden exporteren die de import nodig heeft (25 stuks)

 

nu worden er van die 25 velden slechts 10 in filmaker ingevuld

de overige worden in het andere programma aangevuld

 

om de csv goed te laten werken moeten de velden gescheiden zijn doormiddel van een comma en de inhoud van de velden geplaatst zijn tussen aanhalingstekens.

 

bij lege velden moeten alleen de aanhalings tekens worden weergegeven

 

dit ziet er dan ongeveer zo uit na export.

 

"naam",''dom'','''',"slim'',etc......

 

mijn vraag is hoe krijg ik automatisch in de niet ingevulde velden de aanhalings tekens geplaatst.... zonder dat het als inhoud wordt gezien

 

adriaan47

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Eenvoudig en snel: door in de niet ingevulde via een Replace overal de twee aanhalingstekens te zetten en pas dan te exporteren.

 

ja dat kan

Ik kan ook automatisch de velden laten vullen met ""

 

maar volgens mij wordt het in beide gevallen gezien als inhoud en krijg ik het in het csv bestand te zien. ...... "dom" , """","slim..." .... dus aanhalings tekens tussen aanhalings tekens

Link naar reactie
  • 0
maar volgens mij wordt het in beide gevallen gezien als inhoud en krijg ik het in het csv bestand te zien. ...... "dom" , """","slim..." .... dus aanhalings tekens tussen aanhalings tekens

Je kan wel eens gelijk hebben, maar dat is geen bezwaar (haha!). Pas op je CSV-tje een Find and Replace toe, en de zaak is opgelost.

En anders moet je het doen met de dummy fields van RMW (op D-Day hebben de geallieerden gummipoppen uitgegooid die de Duitsers voor para's hielden: dat waren ook dummies).

Link naar reactie
  • 0
dummy velden aanmaken in FM en die meenemen in de export?

 

rmw

 

ik ben waarschijnlijk erg dom ...maar ehhh......

wat zijn dummie velden

 

velden die je wel aanmaakt in de database definitie, maar verder niet op een layout zet of gebruikt. Ze zijn alleen nodig om een export met 25 velden te kunnen maken.

Als ze leeg zijn (en dat kan niet anders, want het zijn dummies) zullen ze netjes "" opleveren in je export.

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...