Dick Verschuur Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 (edited) Jongens, ik ben helemaal nieuw op dit forum (eerste post) Na Filemaker 7 al een poosje op één Mac gedraaid te hebben wil ik nu de bestanden delen. Echter, als ik het bestand op de tweede Mac wil openen krijg ik de volgende melding: "Filenaam" kan niet worden geopend. (Niet gevonden) Volgens mij heb ik de handleiding goed gelezen: Samengebruik (Filemaker Network) staan aan De bestanden zijn geopend op de host en staan 'open' voor alle gebruikers. Wanneer de host het bestand sluit kan ik het wel openen. Maar niet samen, dus. Ik maak natuurlijk een beginnersfout. Maar welke? Dick Edited November 8, 2007 by Guest Quote
0 Yves Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Heb je rechts onderaan in het vak samengebruik meerdere gebruikers toegestaan? Quote
0 Misj Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Je moet wel met twee licensies werken anders lukt het nooit dacht ik Mvg Misj Quote
0 Dick Verschuur Posted November 8, 2007 Author Posted November 8, 2007 @ Misj: Ik heb inderdaad twee verschillende licencies @Yves: Samengebruik van netwerk staan 'aan' De diverse files zijn, wanneer ik ze selecteer, toegankelijk voor 'alle gebruikers'. Wat bedoel je precies met 'rechts onderaan het vak'? Dick Quote
0 Stardust Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Kies in het menu bovenaan voor Bewerken -->Samengebruik --> Filemaker Network -->Samengebruik van netwerk aanvinken !! Succes, Danny Quote
0 Dick Verschuur Posted November 8, 2007 Author Posted November 8, 2007 @burggraaf Ook niet... ik kan de bestanden gewoon in het netwerk openen. maar niet gedeeld. D.w.z. Ik kan het bestand openen wanneer de host het niet open heeft staan. Wanneer de host het bestand geopend heeft krijg ik die melding. dick Quote
0 Dick Verschuur Posted November 8, 2007 Author Posted November 8, 2007 @ Stardust: Samengebruik (Filemaker Network) staat aan De bestanden zijn geopend op de host en staan 'open' voor alle gebruikers. Dick Quote
0 Stardust Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Hoe open jij een bestand dat gehost wordt dan? Gewoon openen of openen op afstand? Quote
0 Dick Verschuur Posted November 8, 2007 Author Posted November 8, 2007 Gewoon openen hoe werkt 'open op afstand' precies? (ik werk op een mac) dick Quote
0 Stardust Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Spijtig genoeg weet ik niet hoe zich dat toont op een MAC maar ik vermoed dat dit nagenoeg identiek is. Het komt er op neer dat je het bestand niet zomaar gewoonweg mag openen maar dat je dient te kiezen voor openen op afstand, wat er in feite op neerkomt dat je inlogt op een reeds door een andere gebruiker (of door FM server) geopend bestand. Allicht zal één van de vele Mac gebruikers je hier weldra de juiste weg naar wijzen MVG, Danny Quote
0 Yves Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Bestand -> openen op afstand -> server aanduiden ... Quote
0 Stardust Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Bestand -> openen op afstand -> server aanduiden ... en vervolgens het bestand dat je wilt openen (en delen) kiezen in de lijst ... Quote
0 Dick Verschuur Posted November 8, 2007 Author Posted November 8, 2007 YES! Ik ging er van uit dat het simpeler zou zijn. (Had nog heel even moeite met het ip adres) Dankjewel Yves! Quote
Question
Dick Verschuur
Jongens, ik ben helemaal nieuw op dit forum
(eerste post)
Na Filemaker 7 al een poosje op één Mac gedraaid te hebben wil ik nu de bestanden delen.
Echter, als ik het bestand op de tweede Mac wil openen krijg ik de volgende melding:
"Filenaam" kan niet worden geopend. (Niet gevonden)
Volgens mij heb ik de handleiding goed gelezen:
Samengebruik (Filemaker Network) staan aan
De bestanden zijn geopend op de host en staan 'open' voor alle gebruikers.
Wanneer de host het bestand sluit kan ik het wel openen.
Maar niet samen, dus.
Ik maak natuurlijk een beginnersfout.
Maar welke?
Dick
Edited by Guest13 answers to this question
Recommended Posts