Jump to content
  • 0

Portal filteren DeLuxe

Roger

Question

In een portal kan gefilterd worden op maand en jaar. Bij maand kan zelfs op kwartaal en 'alle' worden gefilterd. Ook als een filter-veld geen maand of jaar bevat worden alle records getoont. Op zich prima. Zie ook bijlage.

Maar.... soms zijn we gewoon niet snel tevreden. Want eigenlijk wil ik niet dat in het filter-veld 'maand' items staan waar geen records van zijn. Dus geen namen van maanden of kwartalen in de valuelist die resulteren in een leeg portal. Maar wat ik ook niet wil is de menu-items 'alle' en Q1 t/m Q4 - mits er bijbehorende records zijn - verliezen.

Wie weet raad?

rapportage.fp7

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0

Een helder moment

Natuurlijk! Je kunt uiteraard een valuelist aanmaken op basis van een relatie, waarbij je NIET kiest voor het gewone veld 'maand' maar voor het calculatieveld 'cMaand'. Op die manier worden de maanden EN de kwartalen EN 'alle" getoond.

Maar nog steeds ben ik dan niet tevreden. De maanden staan niet in chronologische volgorde maar op alfabet en de kwartalen bungelen onderaan, terwijl ik die juist na het eerste item 'alle' wil hebben. En dan natuurlijk het liefst met scheidingslijntjes tussen 'alle' en de kwartalen en tussen de kwartalen en maanden.

Of ben ik teveel eisend?

rapportage.fp7