Dick Verschuur Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 (edited) Is dit mogelijk in FM7: een layout PLUS de bijbehorende database en velden overbrengen naar een ander bestand? Dick Edited November 26, 2007 by Guest Quote Link to comment
0 Marlinda Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 Bestand Kopie opslaan als... Kloon (geen records) of Kopie van actief bestand (met alle records) Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 Windows: Sinds FM8 (dacht ik) kan je velden kopieren van de ene tabel naar de andere. Werkt enorm prettig, omdat berekende velden die niet meer kloppen ineens als opmerking worden geplaatst. Het aanbrengen van relaties kan dan mooi opgepakt worden, daarna is het vrij eenvoudig om de berekeningen weer te herstellen. Layout: Via het klembord is dit over te nemen. Filemaker controleert of de veldnamen op de actieve tabel aanwezig zijn. Mocht dat het geval zijn, staat alles al gelijk goed. Ik heb bij de overstap van versie 6 naar 8 heel veel via kopieren de boel overgenomen en dat beviel mij uitstekend. Quote Link to comment
0 Dick Verschuur Posted November 23, 2007 Author Share Posted November 23, 2007 Ik ben niet helemaal duidelijk geweest: Ik heb een FM 4 bestand (kalender) dat ik als Tabel + Velden in een FM7 bestand wil zetten. (De layout kan met copy/paste, dat weet ik... maar hoe krijg ik een database van FM4 als tabel in FM7) Hoe los ik dat het mooiste op? Dick Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Oeps... dat ligt wat lastiger. Vanuit versie 6 (FM5 bestanden) heb ik dat eerst geconverteerd naar versie 8 en ben daar pas gaan kopieren / plakken. In jouw geval moet je van versie 4 naar versie 5 naar versie 8. De kopieer-functionaliteit zit niet in versie 4, 5 of 6. Quote Link to comment
0 Maarten Witberg Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 ik dacht: -kopieren van tabellen (en scripts) kan alleen met Advanced / developer versies -filemaker 7/8/9 converteren alles tussen versie 3 en versie 6, zie tabelletje Quote Link to comment
0 Dick Verschuur Posted November 23, 2007 Author Share Posted November 23, 2007 Stel ik heb een FM7 bestand (een minikalender in dit geval) Dat wil ik implementeren in een ander FM7 bestand Is daar een simpele methode voor? Dick Quote Link to comment
0 Maarten Witberg Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 met een bestandsverwijzing kun je een koppeling maken tussen twee bestanden. Ga naar menu -> bestand -> definieren -> bestandsverwijzingen. In de tabellengrafiek kan je vervolgens tabelvermelding maken van de gelinkte file. Quote Link to comment
0 Dick Verschuur Posted November 23, 2007 Author Share Posted November 23, 2007 Lijkt me ook nog redelijk bewerkelijk of kan dat met één verwijzing Dick het gaat om dit bestandje, wat ik in wil bouwen Kalender.fp7 Quote Link to comment
0 Maarten Witberg Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 je maakt 1 verwijzing per te koppelen bestand (dertig seconden werk) en vervolgens kan je in de tabellengrafiek alle tabellen van de gekoppelde bestand opnemen. tien seconden per TO. korter kan het niet volgens mij Quote Link to comment
0 Dick Verschuur Posted November 26, 2007 Author Share Posted November 26, 2007 Gelukt! dankjewel Quote Link to comment
Question
Dick Verschuur
Is dit mogelijk in FM7:
een layout PLUS de bijbehorende database en velden overbrengen naar een ander bestand?
Dick
Edited by GuestLink to comment
11 answers to this question
Recommended Posts