sjuul Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 Ik zoek een manier om mijn hoofdscript te laten stoppen, waneer er een fout optreed in een subscript stap. Ik weet dat ik met bijvoorbeeld Get ( LastError ) kan werken, maar volgens mij kan deze zijn error nummer niet terug geven aan het hoofdscript? Weet iemand hier een oplossing voor? SubScript stappen: If [ Get ( LastError ) = "504" ] Show Custom Dialog [ Title: "Error"; Message: "Dubbel factuurnummer, waarschuw systeembeheer of directie."; Buttons: “OK” ] Exit Script [ ] <- dit stop het subscript Else... Quote
0 Maarten Witberg Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 Je kunt een scriptresultaat meegeven met het exit script commando. Bijvoorbeeld simpel de waarde 1. En dan in je hoofdscript wordt het zoiets als perform script [#je subscript ] if [ get (scriptresult) ] exit script [] end if #rest van het script Quote
0 sjuul Posted December 3, 2007 Author Posted December 3, 2007 BON! Kijk, ik heb weer wat te doen zo, bedankt voor het snelle antwoord! Quote
0 JeanWM Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 Indien het resultaat geen enkele verdere scriptstappen mag laten uitvoeren kun je Halt script gebruiken. Dit zal alle lopende scripts (hoofd en sub script) stoppen. Je moet wel opvangen wáár het script op dat ogenblik is om de gebruiker niet op een 'verlaten' plaats achter te laten. Quote
Question
sjuul
Ik zoek een manier om mijn hoofdscript te laten stoppen, waneer er een fout optreed in een subscript stap. Ik weet dat ik met bijvoorbeeld
Get ( LastError ) kan werken, maar volgens mij kan deze zijn error nummer niet terug geven aan het hoofdscript?
Weet iemand hier een oplossing voor?
SubScript stappen:
3 answers to this question
Recommended Posts