Y&T Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 ik wil graag records met elkaar kunnen vergelijken. Bijvoorbeeld gevonden records naast elkaar weergeven. Is hier buiten het gebruiken van "tabel" een mogelijkheid om een layout te maken die meerdere records laat zien? Quote
0 johan Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 (edited) Ik probeer even uit te leggen hoe ik een found set in een portaal krijg. Stel dat er in elk record een product zit. Je maakt een layout met daarin alleen de 'primary key' (__ID_product). Daar gebruik je de scriptstap 'alle records kopieren'. Je krijgt dan een opsomming van alle records en meerbepaald van hun ID's van de gevonden reeks. Het resultaat plak je in een globaal veld, en dit globaal veld gebruik je als 'foreignID' (_ID_productopsomming). In een 2de tabel-occurence (Producten2) leg je de relatie van de __ID_product met _ID_productopsomming. Je maakt in je layout een portaal met daarin de records van tabel-occurence Producten2. Edited December 5, 2007 by Guest Quote
0 Y&T Posted December 4, 2007 Author Posted December 4, 2007 johan, bedankt voor het antwoord. Eerlijk gezegd klinkt het voor mij een beetje als abacadabra (ik ben niet zo'n pro in Filemaker), maar ik ga er wel mee aan de gang. Y&T Quote
0 Y&T Posted December 7, 2007 Author Posted December 7, 2007 Hallo Johan, ik heb wat zitten stoeien met filemaker en ik wou u net gaan schrijven dat het me maar niet lukte. Toen zag ik toch ineens het licht en nu is het toch gelukt! Hartstikke bedankt! Y&T Quote
0 johan Posted December 7, 2007 Posted December 7, 2007 Ik ben zelf ook helemaal geen pro in Filemaker hoor! Daarom des te blijer met het feit dat ik u dan toch heb kunnen helpen... Quote
0 johan Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Bestaat er eigenlijk nog een andere (beter of simpeler) oplossing om een gevonden reeks van records in een portaal te krijgen? 'Vanwaar die interesse?'...'Waarom niet gewoon een tabel gebruiken'... zal misschien iemand denken... IWP beperkt het aantal records in tabel. Daarom gebruik ik liever portalen om een gevonden reeks weer te geven in IWP. Portalen hebben ook het voordeel dat je er meerdere naast elkaar kan zetten.... Quote
Question
Y&T
ik wil graag records met elkaar kunnen vergelijken. Bijvoorbeeld gevonden records naast elkaar weergeven. Is hier buiten het gebruiken van "tabel" een mogelijkheid om een layout te maken die meerdere records laat zien?
5 answers to this question
Recommended Posts