Ga naar inhoud

Feedback gevraagd over FM - ervaring gezocht


FMcomfort

Aanbevolen berichten

Hallo ik zoek voor "professioneel" gebruik een oplossing om volgende zaken te realiseren:

 

- Database met produkten opbouwen (code, prijs, afmetingen en andere specificaties...)

- Kunnen hieraan ook foto's gekoppled worden en eventueel zelfs een montagehandleiding... zodat je werkelijk ALLE produktinfo kunt centraliseren op één "lijn"

- Vanuit deze database wil ik direct naar print dus m.a.w. een catalogus produceren... kan dit of is er nog een extra bewerking/programma voor nodig ?

- En eveneens direct naar het web gaan om deze binnen een website te integreren...

 

OK, ik ga niet volledig in detail want dan ben je direct een heel verhaal aan het typen...

 

Tijdens mijn zoektocht op het web schijnt FileMaker een goed alternatief te bieden en schijnbaar ook door non-IT-professionals te gebruiken.

Ik heb al veel feedback gelezen van FM zelf maar je vindt weinig bruikbare gebruikersinfo van ervaringsdeskundigen, daarom kom ik hier posten...

 

Wanneer moet je trouwens de GEWONE of ADVANCED versie of de SERVER versie gebruiken, heeft dat allen met het aantal users te maken ?

 

Hopend op jullie feedback,

 

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie

Alles dat je wilt, kan. Foto's en bijv. pdfs met handleiding koppelen is eenvoudig. Prints maken ook. Grafisch is er het een en ander mogelijk maar verwacht geen wonderen - het is geen tekenprogramma en als freehand/illustrator gebruiker voel ik me vaak tamelijk gefrustreerd door de relatief beperkte mogelijkheden. Maar simpel is meestal een kwaliteitskenmerk voor goeie database layouts....

Ingewikkelder is website integratie; filemaker heeft wel een ingebouwde functie die "instant web publishing" heet, daarmee worden je layouts direct in webpaginas vertaald. Hiermee is al veel mogelijk maar volwaardige website integratie kan alleen als je fm server installeert en met PHP je webpagina's publiceert.

Dat is geen beginnerswerk.

 

Als non-professional kun je een eind komen met filemaker, zelfs als beginner, maar als je bijv. mogelijkheden zoekt om klanten rechtstreeks te benaderen met een door filemaker gestuurde website, is het verstandig om professionele ondersteuning te zoeken aangezien een bugvrije robuuste en soepel lopende database toch wel vakkennis vereist.

 

Als je een filemaker toepassing uitrolt voor meerdere gebruikers heb je al snel Filemaker Server of Server Advanced nodig en daarbij voor elke niet-web werkplek een licentie voor Filemaker Pro. Als ontwikkelaar (ook beginnend) is het verstandig om Filemaker Pro Advanced aan te schaffen wegens de handige tools en uitgebreidere mogelijkheden die deze versie biedt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...