Edje Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Ik zal graag een script maken zodat alle records die meer dan 2 maanden ongewijzigd zijn verwijdert worden maar heeft iemand een idee hoe je dat doet? Ed Quote Link to comment
0 pjotter Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Een veld maken dat de datum aangeeft dat er veranderd is. Vervolgens een zoek opdracht maken die alle records zoekt die ouder zijn van die 2 maanden en laten verwijderen. In het begin zou ik verwijderen met bevestiging (kun je nog nakijken of het klopt) daarna zonder bevestiging als je er vertrouwen in hebt dat het werkt Aanvulling: Gebruik een case functie om te bepalen of de datum ouder is en zoek op dat resultaat. Quote Link to comment
0 mykarizma Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Hallo is het mogelijk om de gegevens op 1 layout voorkomen dat het werwijderdt wordt maar wel bijwerken mogelijk toegelaten wordt en dat zij geen nieuwe records mogen toevoegen. de gebruiker heeft wel read, write, edit, detele rechten op alle andere layouts. Quote Link to comment
0 Edje Posted December 17, 2007 Author Share Posted December 17, 2007 Hallo is het mogelijk om de gegevens op 1 layout voorkomen dat het werwijderdt wordt maar wel bijwerken mogelijk toegelaten wordt en dat zij geen nieuwe records mogen toevoegen. de gebruiker heeft wel read, write, edit, detele rechten op alle andere layouts. Misschien met wachtworden, anders voor het bekijken van informatie een copy van de layout maken en daar alle invoervelden vast zetten? Quote Link to comment
0 Edje Posted December 17, 2007 Author Share Posted December 17, 2007 Een veld maken dat de datum aangeeft dat er veranderd is. Vervolgens een zoek opdracht maken die alle records zoekt die ouder zijn van die 2 maanden en laten verwijderen. In het begin zou ik verwijderen met bevestiging (kun je nog nakijken of het klopt) daarna zonder bevestiging als je er vertrouwen in hebt dat het werkt Aanvulling: Gebruik een case functie om te bepalen of de datum ouder is en zoek op dat resultaat. Wijzigingsveld heb ik al alleen krijg ik die zoekopdracht niet echt voor elkaar, zoeken op zoveel dagen maar ga er even verder mee stoeien Thanks Quote Link to comment
0 pjotter Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Ik werk vervolgens dan met een veld dat een 1 of een 0 weergeeft afhankelijk van: Case( datum1 < datum2 ;1; 0 ) Als de datum ouder dan 2 maanden is moet er een 1 komen in het veld.Ik zoek dan die 1 en verwijder die. Quote Link to comment
0 Edje Posted February 5, 2008 Author Share Posted February 5, 2008 Ik krijg het nog niet echt voor elkaar zo, is het niet mogelijk dat je bijvoorbeeld een script maakt waar je alle velden met wijzigingsdatum ouders dan een maand automatich verwijdert zonder tussenkomst van gebruiker? Ik werk vervolgens dan met een veld dat een 1 of een 0 weergeeft afhankelijk van: Case( datum1 < datum2 ;1; 0 ) Als de datum ouder dan 2 maanden is moet er een 1 komen in het veld.Ik zoek dan die 1 en verwijder die. Quote Link to comment
Question
Edje
Ik zal graag een script maken zodat alle records die meer dan 2 maanden ongewijzigd zijn verwijdert worden maar heeft iemand een idee hoe je dat doet?
Ed
6 answers to this question
Recommended Posts