Ga naar inhoud
  • 0

Verwijderen op leeftijd :-)


Edje

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een veld maken dat de datum aangeeft dat er veranderd is. Vervolgens een zoek opdracht maken die alle records zoekt die ouder zijn van die 2 maanden en laten verwijderen. In het begin zou ik verwijderen met bevestiging (kun je nog nakijken of het klopt) daarna zonder bevestiging als je er vertrouwen in hebt dat het werkt :)

Aanvulling: Gebruik een case functie om te bepalen of de datum ouder is en zoek op dat resultaat.

Link naar reactie
  • 0
Hallo is het mogelijk om de gegevens op 1 layout voorkomen dat het werwijderdt wordt maar wel bijwerken mogelijk toegelaten wordt en dat zij geen nieuwe records mogen toevoegen.

 

de gebruiker heeft wel read, write, edit, detele rechten op alle andere layouts.

 

Misschien met wachtworden, anders voor het bekijken van informatie een copy van de layout maken en daar alle invoervelden vast zetten?

Link naar reactie
  • 0
Een veld maken dat de datum aangeeft dat er veranderd is. Vervolgens een zoek opdracht maken die alle records zoekt die ouder zijn van die 2 maanden en laten verwijderen. In het begin zou ik verwijderen met bevestiging (kun je nog nakijken of het klopt) daarna zonder bevestiging als je er vertrouwen in hebt dat het werkt :)

Aanvulling: Gebruik een case functie om te bepalen of de datum ouder is en zoek op dat resultaat.

 

Wijzigingsveld heb ik al alleen krijg ik die zoekopdracht niet echt voor elkaar, zoeken op zoveel dagen maar ga er even verder mee stoeien

 

Thanks

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg het nog niet echt voor elkaar zo, is het niet mogelijk dat je bijvoorbeeld een script maakt waar je alle velden met wijzigingsdatum ouders dan een maand automatich verwijdert zonder tussenkomst van gebruiker?

 

Ik werk vervolgens dan met een veld dat een 1 of een 0 weergeeft afhankelijk van:

 

Case(

datum1 < datum2 ;1;

0

)

 

Als de datum ouder dan 2 maanden is moet er een 1 komen in het veld.Ik zoek dan die 1 en verwijder die.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...