Jump to content
  • 0

afdrukken enkele of meerdere records per vel

daantjuuh

Question

Posted

Ik heb een vraagje:

ik heb een document met orderregels en een document met klantgegevens.

De orderregels worden elke dag ingelezen uit een excel document en kan per klant 0, 1 of meerdere regels bevatten. Nu wil ik de orders ook kunnen uitprinten maar wel zodat alle orderregels per klant op 1 vel komen en als er geen orders zijn voor een klant dat er niets geprint wordt. Dit heb ik via een scriptje geprobeert die zoekt op debiteuren nummer en dan print. Als er op een debiteuren nummer niets gevonden kan worden stopt het script. Dit heb ik opgelost met foutafvanging op Aan te zetten, maar dan wordt er een blanco pagina uitgeprint. Hoe kan ik dit oplossen??

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zonder je scriptvolgorde te kennen, zou er mogelijk een Exit script moeten staan voor het print commando, maar kan ook Halt script zijn, afhankelijk van andere scriptstappen.

Misschien best je script in totaliteit posten.

• 0
Posted

in de bijlage een deel van het script.

voorafgaand zoekt het script het eerstvolgende debiteuren nummer op bij de klantgegevens en na dit script volgt het scriptje voor het printen van pakbonnen op 3 verschillende lay-outs

filemakerhelp.thumb.JPG.e8e798dd1a8c7b3e5af32343db9b6b09.JPG

• 0
Posted

Wat je script nu doet is zoeken naar de data die je wil vinden. (Perform Find).

Dan zeg je: SetErrorCapture (On), maar je doet er verder niks mee.

Kijk even in de helpfunctie welke code FileMaker teruggeeft indien 'er niets gevonden werd'. Ik heb geen Ned. versie dus we gaan voor de default waarden.

Dat wordt je voorwaarde:

If(

Get(LastError) = de code voor geen records gevonden

Hier zet je wat je wil dat FileMaker doet indien er geen records gevonden werd. (Dat kan Exit Script zijn, of een show Custom Dialog waar je de mogelijkheid geeft om: opnieuw een nieuwe zoek/find te doen of

om het script te stoppen (dmv knoppen). Die CD laat je opnieuw volgen door een If(), waarbij je de geactiveerde knop gaat bepalen met Get ( LastMessageChoice )

End If

De rest wat je het script wil laten doen.

Met Set Error (On), onderdruk je de native FileMaker foutmelding.

Er verschijnt dus niets op het scherm, maar de error is er wel.

Dus moet je zelf een constructie maken om FileMaker te vertellen wat te doen voor iedere mogelijke error.

• 0
Posted

Je kan het systeem ook versnellen door gebruikt te maken van de standaard reporting tools van FileMaker.

Je kan immers een sub summary maken op klant en aanvinken dat hij voor elke sub summary een nieuwe pagina moet beginnen.

Om je even op weg te helpen, heb ik een klein voorbeeldje in elkaar geknutseld.

Koen

orders.fp7

• 0
Posted

maar dan kom ik wel bij een nieuw vraagje:

in het voetgedeelte heb ik resume velden staan die bjivoorbeeld gewicht optellen, maar die telt nu alles van alle pagina's bij elkaar op, is dat ook nog op te lossen?