Ga naar inhoud
  • 0

filemaker blijft zoeken naar oude mail cliënt?


Bachje

Vraag

Beste mensen,

 

ik heb een raar probleem. ik heb jaren met Eudora gewerkt tot en met versie 7. nu is er een nieuwe versie gebaseerd op Thunderbird, die versie 8 wordt genoemd. Die heb ik geinstalleerd en tot standaard mail programma gemaakt. Ik heb de versie 7 netjes gedeinstaleerd (allemaal op xp). toch blijft filemaker 9 (advanced) maar vragen om eudora 7 en de bijbehorende mapi. Ik alles wat ik in het register kon vinden dat verwijst naar eudora 7 verwijderd. Ik heb outlook standaard gemaakt en daarna de nieuwe eudora weer. Niets helpt. Ik blijf de volgende melding krijgenk post met filemaker (zowel in advanced 8 als 9) wil versturen:

"Error: cannot find a running instance of Eudora. Cannot complete mapi action. Pease start Eudora, then try the mapi action again."

Alle andere programma´s starten gewoon de nieuwe versie van Eudora of outlook op als ik een mail vanuit dat programma wil versturen.

Blijkbaar slaat filemaker de emailclient ergens op. Iemand enig idee?

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Na een heel gezoek heb ik ontdekt dat Eudora 7 het mail32.dll in windows vervangt.

Blijklbaar maken andere programma´s daar geen gebruik van en Filemaker wel.

Na de orginele van microschoft dll terug gezet te hebben en het systeem herstart deed filemaker het weer gewoon zoals altijd.

 

Dank voor het eventueel meedenken

 

probleem opgelost :D

 

Franc

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...