Jump to content
  • 0

Inloggen extern op FM bestand

pjotter

Question

Posted

Ik heb problemen met een database op een test servertje. Ik heb een modem/router en achter die router zit een airport extreme die als brug is ingesteld (dus niet als router) In de modem/router heb ik aangegeven dat alles van poort 80 , 5003 en 591 naar een bepaald IP adres moeten. De website (poort 80) is prima te benaderen het filemaker bestand (zowel remote 5003 als IWP 591) is echter niet te vinden.

Ik draai leopard als server maar hiervoor met tiger was dit probleem ook al. Ik heb 2 plaatjes bijgevoegd van de gebruikte poorten en het forwarden. Wat heb ik fout staan? de website is wel te benaderen.

5a758dc7661fe_Afbeelding8.png.c846b895fe8fcb1de123fed8fb4f38cf.png

5a758dc767ce4_Afbeelding7.png.623bea63b67b950e113d87b3257c9fec.png

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heeft te maken met UPnP wat voor Microsoft toepassingen nodig is.

Was een veiligheids issue met OsX (Tiger een van de laatste security updates in juni j.l)

Ik weet niet of dit inmiddels bij Leopard is verholpen. Bij mij kan ook niemand van buiten naar mijn FMpro...

Hmmm

• 0
Posted

Ik heb wat gevonden n.a.v. de opmerking van Stamp.

UPnP kun je uitzetten op het modem / router.

Nadat ik deze echter heb uitgezet blijf ik hetzelfde probleem houden.

Intern werkt alles prima en kan ik zowel remote als met IWP op het bestand komen. Zodra ik echter via Internet (88.192.XXX.XXX) wil inloggen dan is het filemaker bestand onbereikbaar. (ftp en HTTP werkt prima).