Ga naar inhoud
  • 0

Wijzigingen opslaan/bijhouden


mikezwet

Vraag

Hallo allemaal!

Ik heb een veld waarin in steeds het getal wijzigd van het aantal op voorraad liggende arikelen.

 

Nu wil ik graag een soort historie bijhouden, dus elke keer als het getal wijzigd moet het oude worden opgeslagen, dat mag allemaal in 1 veld onder elkaar, hoeven geen apparte records te zijn. Liefst wil ik nog de datum erbij vermeld.

 

Ik heb ooit eens een voorbeeld hiervan gezien maar kan het niet meer vinden. Een soort changelog was dat.

 

Hebben jullie tips hoe ik dat zou kunnen doen en of het uberhaupt mogelijk is?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waar ik al aan heb gedacht is om een tweede veld te plaatsen wat een knop is die een script in werking steld en de oude waarde in een nieuwe tabel plaatst samen met de datum en het artikel nummer.

 

Als je dan wil zoeken druk je op "overzicht historische voorraad" zodat er gezocht kan worden op dat artikel nummer gesorteerd op datum.

 

Later kan er dan ook een grafiek van gemaakt worden.

 

Als het automatisch kan bij een verandering is nog mooier natuurlijk!!

Link naar reactie
  • 0

Als je subscriber bent doet de Autonotes eerder wat je vroeg in de 1e msg...

www.filemakermagazine.com/articles/meth ... notes.html

 

Je tikt iets in en het zet zich met datum en wat je wil boven de rest. Dit met slechts één veld en één auto-enter calc.

 

(op databasepros staat mss ook zoiets in de aard)

 

De context notes zijn ook interessant en voegen alle notes van eender waar toe in een aparte database.

 

Dat Cologon dingetje lijkt me meer om iets *stiekem* bij te houden, maar wel heel leuk en makkelijk in te bouwen :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...