Jump to content
  • 0

cross-tab report | Extend | GetField | Evaluate

Gido_

Question

Posted

Ik heb al een hele tijd het cross-tabs report van M. Edoshin in een toepassing verwerkt zitten.

http://edoshin.skeletonkey.com/2006/12/crosstab_report.html

Het veld dat bepaalt van welk soort bedrag totalen worden gemaakt is in het vb.

Case( Get( CalculationRepetitionNumber ) = Month( Extend( Date ) ); Extend( Amount ) )

Bij mij gelijkaardig...:

Maanden:

Case( Get( CalculationRepetitionNumber ) = Month( Extend( datum ) ); Extend( INCL_bedrag ) )

Als ik bij mij in de formule INCL_bedrag vervang door EXCL_bedrag, dan werkt dat perfect. Dus ik dacht een voorkeurveld te maken met naar keuze INCL_bedrag of EXCL_bedrag en hiernaar te refereren met een GetField, Evaluate... vanuit bovenstaande calculatie.

Maar gezien ik niet voldoende "mee" blijk te zijn, krijg ik de magische combinatie niet gevonden (als het al mogelijk is?).

Ik heb een paar dingen geprobeerd zoals:

Case( Get( CalculationRepetitionNumber ) = Month( Extend( datum ) ); Extend( GetField( bedrag_voorkeur ) ) )

Case( Get( CalculationRepetitionNumber ) = Month( Extend( datum ) ); Extend( Evaluate( bedrag_voorkeur ) ) )

... alsook combinaties van Evaluate en GetField, maar de clou lijkt toch te zijn om te weten waarmee je eigenlijk bezig bent... :oops::lol:

Mss moet ik eens proberen om dat voorkeurveld ook een herhalend veld van 12 te maken :idea::?:

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat was dus idd de oplossing... Altijd hetzelfde: als je uiteindelijk iets vraagt vind je de minuut erna de oplossing :roll::lol:

Maar er is mss een nog betere?

Ik moet in elk geval nog de voorkeur automatisch 12x in dat repeterend veld krijgen, zoals het nu staat en dat kan ik momenteel alleen met een event plugin. Moet een ae-calc voor mogelijk zijn... Maar goed, ik kan verder 8)

• 0
Posted

Probeer dit eens:

Case( Get( CalculationRepetitionNumber ) = Month( Extend( datum ) ); Evaluate( "Extend(" &  bedrag_voorkeur &  ")" ) )

De functie extend zorgt dat een waarde beschikbaar is voor alle repetities.

Koen

• 0
Posted

Idd, daarom had ik verwacht dat een GetField ook al zou gewerkt hebben...

Jouw raad werkt echter ook niet, en dat had ik *niet* verwacht... :wink:

Ik zie wel dat in zijn origineel die calc stored is, en weet niet of dat wel noodzakelijk is eigenlijk...

Door mijn referentie naar een global wordt de calc bij mij noodzakelijkerwijs unstored, wat dan wel werkt met mijn onelegante oplossing, maar eventueel oorzaak is dat jouw oplossing niet werkt...?

• 0
Posted
Jouw raad werkt echter ook niet, en dat had ik *niet* verwacht...

Laatste keer dat ik iets niet test ;)

Extend vereist een non-repeating field, geen string of waarde. Dus je zal via een tussenstapje moeten werken. Met een extra veldje waar je de waarde berekend van het gekozen veld. En dan in een 2e stap extend.

In bijlage een voorbeeldje.

Koen

Extend.fp7

• 0
Posted
Laatste keer dat ik iets niet test ;)

We zullen het uittesten :P

Mijn repeterend veld heb ik nu "in opdracht" als tussenveld hertimmerd en na het unstored maken ervan lijkt dat goed te werken :D

Dank je zeer :!:8)