Ga naar inhoud
  • 0

cross-tab report | Extend | GetField | Evaluate


Gido_

Vraag

Ik heb al een hele tijd het cross-tabs report van M. Edoshin in een toepassing verwerkt zitten.

http://edoshin.skeletonkey.com/2006/12/crosstab_report.html

 

Het veld dat bepaalt van welk soort bedrag totalen worden gemaakt is in het vb.

Case( Get( CalculationRepetitionNumber ) = Month( Extend( Date ) ); Extend( Amount ) )

 

Bij mij gelijkaardig...:

 

Maanden:

Case( Get( CalculationRepetitionNumber ) = Month( Extend( datum ) ); Extend( INCL_bedrag ) )

 

Als ik bij mij in de formule INCL_bedrag vervang door EXCL_bedrag, dan werkt dat perfect. Dus ik dacht een voorkeurveld te maken met naar keuze INCL_bedrag of EXCL_bedrag en hiernaar te refereren met een GetField, Evaluate... vanuit bovenstaande calculatie.

 

Maar gezien ik niet voldoende "mee" blijk te zijn, krijg ik de magische combinatie niet gevonden (als het al mogelijk is?).

 

Ik heb een paar dingen geprobeerd zoals:

Case( Get( CalculationRepetitionNumber ) = Month( Extend( datum ) ); Extend( GetField( bedrag_voorkeur ) ) )

Case( Get( CalculationRepetitionNumber ) = Month( Extend( datum ) ); Extend( Evaluate( bedrag_voorkeur ) ) )

... alsook combinaties van Evaluate en GetField, maar de clou lijkt toch te zijn om te weten waarmee je eigenlijk bezig bent... :oops::lol:

 

Mss moet ik eens proberen om dat voorkeurveld ook een herhalend veld van 12 te maken :idea::?:

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat was dus idd de oplossing... Altijd hetzelfde: als je uiteindelijk iets vraagt vind je de minuut erna de oplossing :roll::lol:

 

Maar er is mss een nog betere?

 

Ik moet in elk geval nog de voorkeur automatisch 12x in dat repeterend veld krijgen, zoals het nu staat en dat kan ik momenteel alleen met een event plugin. Moet een ae-calc voor mogelijk zijn... Maar goed, ik kan verder 8)

Link naar reactie
  • 0

Idd, daarom had ik verwacht dat een GetField ook al zou gewerkt hebben...

 

Jouw raad werkt echter ook niet, en dat had ik *niet* verwacht... :wink:

 

Ik zie wel dat in zijn origineel die calc stored is, en weet niet of dat wel noodzakelijk is eigenlijk...

 

Door mijn referentie naar een global wordt de calc bij mij noodzakelijkerwijs unstored, wat dan wel werkt met mijn onelegante oplossing, maar eventueel oorzaak is dat jouw oplossing niet werkt...?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...