Ga naar inhoud
  • 0

Volledige privileges


Stamp

Vraag

Ik gebruik mijn FMPro 8.5 advanced op de iMac OS Leopard.

Heb een volledige toegangsset voor mezelf en een andere gebruiker aangemaakt. (Ik werk al jaren met FMPA)

Tot voor kort kon ik gewoon gegevens exporteren naar Excel :P:roll: maar ineens krijg ik het volgende bericht:

""Naamloos.xls" kan niet op deze schijf worden gemaakt. Gebruik een andere naam, maak meer ruimte op de schijf, ontgrendel de schijf of gebruik een andere schijf"

 

Dit alles is regelrechte onzin. Ik heb al van alles geprobeerd maar kan er niet uitkomen.

Wie weet hier meer van?

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

""Naamloos.xls" kan niet op deze schijf worden gemaakt. Gebruik een andere naam, maak meer ruimte op de schijf, ontgrendel de schijf of gebruik een andere schijf

Deze melding betekent ALTIJD dat de syntax van de bestandsnaam niet voldoet aan de FileMaker eisen (filewin:, filemac:, enz.).

 

Dit ben ik niet helemaal met je eens. Als je het PDF bestand open hebt en gelijktijdig probeert te "appenden", krijg je deze melding ook.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik doe is: gewoon vanuit de FMPA vragen een bestand op te slaan als excel.

Ik gaf al meerdere keren een andere naam, heb alle "rechten" goed gezet en de vorige keren was er niets van dat al nodig en werkte het gewoon.

Leopard update heb ik gedaan, overigens, geherstart ook. :?::idea:

Ik doe iets heel normaals, wat ik al eerder deed. En plotseling kreeg ik deze melding. RaRa.

Link naar reactie
  • 0

s moeilijk te beoordelen op een afstandje. als de privileges goed zijn.... je zou een test bestandje kunnen maken met vijf records met fantasiegegevens en proberen of het dan wel lukt... of een script maken met het opslaan/verzenden als excel...

of probeer het commando records exporteren eens?

 

checklist....

 

je installeerde leopard en je hebt 8.5 geupdate

het ging een tijdje goed met opslaan als excel onder die configuratie