Ga naar inhoud
  • 0

IWP werkt niet...


johan

Vraag

IWP marcheerde hier altijd probleemloos op poort 80 tot vandaag. Er is hier nochtans niks veranderd bij mijn weten. Niks bijgeïnstalleerd of zo... Safari zegt : 'de netwerkverbinding is onverwacht verbroken. Dit gebeurt soms als het te druk is op de server. U kunt de pagina op een later tijdstip mogelijk wel openen.

De Apache server geprobeerd en die werkt nog wel op diezelfde poort 80.

Geprobeerd om IWP op een andere poort te zetten (591 en 8000) maar dat lukt niet! Hij blijft op poort 80 vaststeken!

Ik werk met 9advancedv3 op Tiger Mac OSX 10.4.11

Wie kan me helpen...

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verdorie... IWP doet het hier weer niet! Alles ging perfect tot ik deze namiddag de Leopard-upgrade installeerde. Voortdurend error: IWP kan niet worden gestart. Ik gebruik nochtans versie 9v3. Daarmee zou het toch moeten gaan onder Leopard? De Apache webserver start vlot op. Ik denk dat die ook op poort 80 zit. Is dat zo? Als dat zo is en als ik die Apache afzet kan poort 80 toch niet in gebruik zijn? Wie kan me helpen? Zijn er nog luipaarden onder jullie die last hebben met IWP? Ik sta hier echt voor een muur. Ik kan geen kant meer uit ... want ik kan niet eens het poortnummer veranderen vermits de knop voor geavanceerde opties in het IWP-venster in het grijs staat zolang IWP niet opgestart is. De Leopard Firewal en die van de router is uitgeschakeld. Waar moet ik nog meer op letten? Wat ik ook raar vind... IWP staat uit als ik Filemaker afzet... en toch ... bij elke opstart van Filemaker probeert Filemaker toch opnieuw IWP op te starten!...

Het probleem ligt wel degelijk bij Leopard! Voor de Leopard upgrade had ik een kloon gemaakt van mijn Tiger-Mac op mijn harde schijf. Als ik nu opstart vanaf die kloon werkt IWP wél!

Link naar reactie
  • 0

Oef... Ik ben er eindelijk uit geraakt. Volledige uninstall en reïnstallatie van Filemaker9Advanced. Nadien update naar versie3 met de updater.

IWP marcheert eindelijk terug.

Waarin lag nu het probleem? Ik vermoed dat de updater zijn werk moet doen in Leopard! Ik had de update al eerder laten lopen in Tiger! voor de Leopard-upgrade dus!... en ik vermoed dat dat de oorzaak is van alle problemen die ik gehad heb... Is dit een juist vermoeden?

Link naar reactie
  • 0

De filemaker site zegt :

 

http://www.filemaker.com.au/support/updaters/fms_9.0v3_full_ESD.html

 

If you are using Mac OS X 10.5.x Leopard, use the FULL INSTALLER for FileMaker Server 9.0v3 or FileMaker Server 9.0v3 Advanced and complete a full version installation.

IMPORTANT: DO NOT INSTALL FileMaker Server 9.0v3 or FileMaker Server 9.0v3 Advanced on Mac OS X 10.4.x and then update your OS to 10.5.x.

 

 

Dat zal het probleem geweest zijn hé :)

 

Livio

Link naar reactie
  • 0

Ik werk wel met de gewone client-versie FProAdv9... maar hoogstwaarschijnlijk geldt wat daar gezegd wordt voor de server-versie ook voor de client-versie. Hoewel Filemaker het daar blijkbaar nergens over heeft. Of wel?

In ieder geval... ik vind dat Filemaker hier niet erg duidelijk is geweest... Ik denk dat er velen die updater hebben laten lopen in Tiger! Eigenlijk raar dat ik hier op dit forum de enige ben. Of was dat nu toch echt zo dom van mij?

:roll:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...