Ik heb een selfjoin gedefinieerd om dubbels te zoeken, helemaal zoals Filemaker Help het beschrijft (met de velden 'Counter' en 'Check duplicates' en een match field). Maar in het veld 'Check duplicates' staat er overal 'duplicate', ook bij de unieke velden.
Heb iemand anders op het net gevonden met hetzelfde probleem, maar de oplossing die daar gegeven wordt is niet wat ik wil.
Ik wil namelijk (zoals in Help staat) de 'extra' records vinden: dus als er 2 dubbels zijn, wil ik dat er bij de eerste 'unique' staat en bij de tweede 'duplicate'.
Had ook ergens dit gelezen:
"The record is seeing itself at the other end of your relationship. Make
sure your self-join relationship uses two predicates:
Question
Iris De Rijcker
Ik heb een selfjoin gedefinieerd om dubbels te zoeken, helemaal zoals Filemaker Help het beschrijft (met de velden 'Counter' en 'Check duplicates' en een match field). Maar in het veld 'Check duplicates' staat er overal 'duplicate', ook bij de unieke velden.
Heb iemand anders op het net gevonden met hetzelfde probleem, maar de oplossing die daar gegeven wordt is niet wat ik wil.
http://www.webservertalk.com/archive287-2005-10-1227551.html
Ik wil namelijk (zoals in Help staat) de 'extra' records vinden: dus als er 2 dubbels zijn, wil ik dat er bij de eerste 'unique' staat en bij de tweede 'duplicate'.
Had ook ergens dit gelezen:
"The record is seeing itself at the other end of your relationship. Make
sure your self-join relationship uses two predicates:
1) MatchField = MatchField
2) SerialID <> Serial ID"
Maar dat brengt ook geen soelaas.
Kan iemand mij helpen??
3 answers to this question
Recommended Posts