jw Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Ik probeer naarstig fm9 te koppelen aan een MySQL-server. Welke ODBC-drivers doen het ? Ik zoek iets dat zowel voor Mac als voor Windows beschikbaar is. Welke drivers gebruiken jullie? Quote
0 Arnoud Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Hi jw, Als je MySQL correct installeert onder Windows zit de driver erbij. Ga naar configuratiescherm>systeembeheer en voeg driver toe: MySQL ODBC 3.51 driver en vervolgens Gebruiker/Systeem DSN configureren. Wees niet zuinig met opnieuw opstarten van je windoos om ervoor te zorgen dat de settings juist zijn. Daarna de driver activeren in FMP bij external datasources etc. Op mijn iMac gebruik ik de driver van Actual, daarvan kan je een trial downloaden. Succes. Arnoud Quote
0 jw Posted February 18, 2008 Author Posted February 18, 2008 Arnoud, dank je voor je bericht. Ik ben blij te horen dat het je gelukt is, dan moet het bij mij ook kunnen werken. Ik heb op mijn Mac de driver gezet van Actual. En de verbinding naar een externe MySQL-server opgezet via de ODBC-utility. De instellingen erin gezet en de test vanuit de utility is succesvol. Alleen vanuit Filemaker zie ik nog niets. Aangezien mijn Mac book Pro met Leopard prima werkt, maar gee pdf kan produceren vanuit Filemaker en ook niet meer kan zoeken in de Mail-applicatie, moet ik misschien toch een clean install doen van het systeem. Zijn er nog andere drivers bekend die het klusje ook kunnen klaren? Of gebruikt ieder de Actual-driver? Quote
0 Koen Van Hulle Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Enkel de drivers van Actual Technologies (op Mac) zijn gesupporteerd en getest. http://www.filemaker.com/support/technologies/sql.html Koen Quote
0 jw Posted February 21, 2008 Author Posted February 21, 2008 Murtje, dat is een duidelijk antwoord, dank je wel. Ik heb het inmiddels ook aan de praat gekregen. Het deinstalleren en opnieuw installeren heeft geholpen. Dit met dank aan de support van Actual Technologies. Quote
0 Koen Van Hulle Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 Ja, de support is goed. Je moet zeker de laatste versies gebruiken. Koen Quote
Question
jw
Ik probeer naarstig fm9 te koppelen aan een MySQL-server. Welke ODBC-drivers doen het ? Ik zoek iets dat zowel voor Mac als voor Windows beschikbaar is.
Welke drivers gebruiken jullie?
5 answers to this question
Recommended Posts