Ga naar inhoud
  • 0

Portal in portal [OPGELOST]


andries

Vraag

Hallo,

 

wederom een probleem... en hopelijk oplosbaar.

 

Beschrijving:

 

Binnen het bedrijf bestaat er de mogelijkheid om werkaanvragen in te dienen voor onze techniekers. -> Tabel WA

 

Een WA moet meestal in meerdere stappen opgelost worden. -> Tabel Opl

 

Een oplossing kan opgelost worden door meerdere techniekers -> Tabel Tech

 

Deze zijn allen doormiddel van join tabellen met elkaar verbonden (zie afb).

 

 

Probleem:

 

Het is de bedoeling om een layout te maken op occurence "WA_werkaanvraag", om nieuwe werkaanvragen aan te maken. Door een portal naar WA_Oplossing, kunnen de verschillende oplossingsstappen toegevoegd worden aan de werkaanvraag. Tot nu toe geen probleem, dit lukt allemaal.

 

Maar nu is het de bedoeling dat ik per Portal rij ook nog is meerdere techniekers kan toevoegen. Ik dacht dit op te lossen door nog een portal toe te voegen binnen de bestaande portal, maar dit schijnt dus niet te werken.... Is hier een oplossing voor om dit binnen 1 layout op te lossen, of moet ik hiervoor een aparte layout voor de oplossing toevoegen waar de techniekers kunnen toegevoegd worden?

 

 

Alvast bedankt !

 

Groetjes

 

Andries

5a758dc7e82b7_WA-Oplossing-Oplosser.thumb.JPG.08185e6d287b7ec83751d770b23670f6.JPG

verduidelijking.jpg.3672f459dbfa5e6b5ab6fa27c0453c47.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je kunt het volgende doen:

 

- maak een veld in werkaanvragen, GeselecteerdeOplossingID

- maak een knop in de portaalrij van oplossingen (of maak een knop die de portaalrij bedekt) en koppel daaraan

set field [werkaanvragen::GeselekteerdeOplossingID ; Wa_ink_wa_oplossing::k2_opl]
records/verzoeken vastleggen

- maak een relatie tussen werkaanvragen::gOplossingID en ink_oplossing_oplossers::k2_oplossing

- zet een portaal van deze relatie in werkaanvragen.

als de gebruiker nu op de knop in de portaalrij klikt, krijgt hij de aan de oplossing gekoppelde techniekers te zien in de nieuwe, tweede portaal.

 

om de geselecteerde portaalrij te markeren, kun je een globaal containerveld met een balkje definiëren in ink_oplossing_oplossers en een berekeningsveld (resultaat=container):

case ( not IsEmpty(k2_Oplossing) and k2_Oplossing = Werkaanvragen::GeselecteerdeOplossingID; gMarkeerBalk)

Link naar reactie
  • 0

pfffrt, ik krijg het niet aan de praat.

 

Als ik een link maak van Werkaanvraag naar de join table zegt hij dat ik een parallelle link maak en vraagt hij of ik een nieuwe occurence wil aanmaken... dan moet ik dus ook een nieuwe layout maken?

 

ik heb het bestand toegevoegd, want ik begrijp het echt niet meer. ik weet dat ik hier ergens anders eens een discussie over dit onderwerp heb zien staan, maar vind het niet meer terug. Uiteindelijk gaat het hem erom om dus een filter te maken vanuit een portal op een andere portal...

 

moest iemand deze post nog eens terug vinden: duizendmaal dank!

 

groetjes

Andries

Onderhoud.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...