Ga naar inhoud
  • 0

Meerdere recordvelden kopieren in 1


Brytac

Vraag

Gegroet

 

Ik ben nieuw op het forum dus mijn excuses als ik een eerder gesteld probleem vraag (heb het forum te vergeefs afgezocht)

 

Probleem

-----------

 

Ik heb een factuur met daarachter 1 of meerdere bestelbonnen.

Beide Tables zijn gelinkt.

Ik wil veld A en B van de bestelbon kopieren naar veld C van factuur via een script, maar het wil niet lukken. Maar omdat ik soms met meerdere

records zit heb ik een probleem. Hoe kan ik hem alle records laten afgaan die gelinkt zijn en alles kopieren.

Ik ben al wat aan het experimenteren geweest, maar het probleem is dat ik vast zit met het aantal records, dat is steeds verschillend per factuur.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de moeite.

 

Maar ik zit nog met een probleempje

Als er achter één factuur twee bestelbonnen zitten, neemt hij enkel van het eerste gelinkte record de gegevens, de overige doet hij niet ...

En omdat een factuur niet steeds dezelfde aantal bestelbonnen heeft ...

Zowel vak A van bestel 1 als 2 zou hij moeten overnemen, want zij zijn beide gelinkt.

Link naar reactie
  • 0

Dan zou je best de structuur herzien en het geheel normaliseren.

 

Je haalt je items van je bestelbon van ergens.

Die belanden op je bestelbon, die dan een factuur worden.

 

Plaats een lineItem table tussen product en bestelbon en werk met een portal, die je kunt overzetten naar je factuiurtabel.

 

Er is al ergens een voorbeeld gepost waar verschillende bestelbonnen op 1 factuur terecht komen.

 

Even de zoekfunctie gebruiken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...