Ga naar inhoud
  • 0

Overzicht behouden


andries

Vraag

Ik ben nu een tijdje in FileMaker bezig, en stilletjes aan begin ik wil mijn weg te vinden. Het werken met portals begint goed te lukken, en ik krijg meestal de data te zien die ik wil zien. So far so good.

 

Echter, ik begin te merken dat ik vaak terugkomende relaties creeer. Ik heb de gewoonte om per Layout een nieuwe TO te maken en weer relaties beginnen creeeren, dit om als er iets mis is met een layout nadien makkelijker het probleem terug te vinden. Op deze manier is het echter zo dat je na een tijdje steeds dezelfde reeks relaties ziet terugkomen. En zo krijg je al snel een scherm/blad/... vol met TO's en relaties...

 

Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen? Ik meen mij iets te herinneren om met hubs te werken, maar ik begrijp dit principe niet zo goed.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hartelijk bedankt pieter, maar ik probeer de methode van kevinfrank.com al te volgen, maar wel leuk om een paar collega's mee proberen te overtuigen dat het zo hoort :lol:

 

Eigenlijk bedoel ik het volgende (en ik probeer het met een concreet voorbeeld te doen):

 

Een tabel met de basisgegevens van onze machines is gelinked via een join table met een tabel waar een lijst met dossiers in staat.

 

Vanuit de context van de machines:

 

MAC_MACHINES -> MAC_LINK_MACHINES_DOSSIERS -> MAC_DOSSIERS

 

 

 

Ik gebruik deze data echter ook als ik kijk vanuit de context van werkaanvragen

 

WA_WERKAANVRAAG -> WA_MACHINES -> WA_LINK_MACHINES_DOSSIERS -> WA DOSSIERS

 

Is het echter niet mogelijk op 1 of andere manier een link te leggen dat als ik gewoon verwijs naar

 

WA_WERKAANVRAAG -> WA_MACHINES

 

Filemaker op de een of andere manier de dossiers er ook aan linkt, zonder dat ik steeds die OTs moet herhalen?

 

 

Ik heb echter gezien dat op FM Summit een sessie hierover gaat (Ontwikkelingsstandaarden in FileMaker). Nu nog mijn baas overtuigen dat het de moeite waard is om hier naar toe te komen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...