Arnoud Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Kan iemand mij vertellen welke code ik moet gebruiken om de inhoud van een Word document te tonen in de webviewer. Bij voorbaat dank. gr. Arnoud Quote Link to comment
0 Joris Aarts Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 In Windows kan het, maar je moet een instelling wijzigen in de opties voor het openen van Word-documenten: http://www.shaunakelly.com/word/sharing/OpenDocInIE.html Quote Link to comment
0 Arnoud Posted March 8, 2008 Author Share Posted March 8, 2008 (edited) Yep, het werkt Joris, thanks. Mjin probleem was dat ik niet wist wat de goede URL was, maar daar ben ik via wat zoeken op dit forum achter gekomen. Ik heb GetLayoutObjectAttribute o.a. gebruikt. file:///C:/mydoc.doc Er hoefde niets ingestelt te worden, alleen bij de eerste keer vroeg Word of het bestand geopend of opgeslagen moest worden. Ik kan dus nu mijn worddocumenten openen en editen via FileMaker. De tweede mogelijkheid is om in een containerveld een verwijzing naar je document op te nemen via een aantal muisclicks. Voeg de onderstaande code toe in de webviewer (met dank aan Durk meen ik). Middle ((GetAsText (webviewertesting::urlcontainer )); Position ((GetAsText ( webviewertesting::urlcontainer )); "filewin:";1;1)+9;999) Webviewer rocks! edit: codes toegevoegd voor de liefhebbers Edited March 8, 2008 by Guest Quote Link to comment
0 Arnoud Posted March 8, 2008 Author Share Posted March 8, 2008 Dank je Wim. De mogelijkheden lijken onbegrenst te zijn maar niet alles werkt perfect... Ik heb een viertal webviewers op evenzovele tabbladen geplaatst. Twee daarvan tonen PDF's en de andere twee Word documenten (dmv een tekstlink / containerlink). De Word webviewers vertikken het nogals eens content te tonen bij het aanklikken van de tabs. Ik moet ze dan wakker schudden via een reset. De webviewers die PDF-jes tonen doen het perfect, zonder enige hapering. Hoe zou dat kunnen en wat is de remedie, behalve een reset meegeven in een script? Of is dit een Windows Vista probleem? gr. Arnoud Quote Link to comment
0 Arnoud Posted March 9, 2008 Author Share Posted March 9, 2008 Probleem opgelost. FileMaker raakt in de war als er op twee tabbladen een link naar hetzelfde document is opgenomen. gr., Arnoud Quote Link to comment
Question
Arnoud
Kan iemand mij vertellen welke code ik moet gebruiken om de inhoud
van een Word document te tonen in de webviewer.
Bij voorbaat dank.
gr.
Arnoud
5 answers to this question
Recommended Posts