Rolle Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Als je een relatie definieert kijkt FM naar de inhoud van een veld uit een ander bestand. De vergelijking is niet gevoelig aan hoofdletters. Voor mijn toepassing zouden hoofdletters wel van belang moeten zijn. Hoe kan ik daarvoor zorgen? Iemand die blijkbaar iets niet ziet, Rolle Quote
0 Arnoud Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 // Indien waarde van het NaamVeld begint met Hoofdletter dan is uitkomst van de berekening 1, anders 0. Exact (Left(NaamVeld;1);Upper(Left( NaamVeld ; 1 ) ) ) Bovenstaande code stop je in een calculatieveld (uitkomst Number) van je gerelateerde tabel. In je hoofdtabel maak je een veldje waarin je "1" zet. Vervolgens voeg je een extra (AND) relatie toe tussen deze twee velden. gr, Arnoud Quote
0 AvD Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 @Rolle Zet de indexering van je primary en secundary keys op Unicode, ach nee, je zit in 6, dus op ASCII. Quote
Question
Rolle
Als je een relatie definieert kijkt FM naar de inhoud van een veld uit een ander bestand. De vergelijking is niet gevoelig aan hoofdletters. Voor mijn toepassing zouden hoofdletters wel van belang moeten zijn.
Hoe kan ik daarvoor zorgen?
Iemand die blijkbaar iets niet ziet,
Rolle
2 answers to this question
Recommended Posts