Bruno Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Ik wil een rekenoverzicht voor de klant maken in de volgende layout datum verkoop retour betaling 20.03 500 19.03 500 15.03 100 14.02 1100 Deze gegevens komen uit 2 tabellen : verkopen en betalingen. 1 verkoop kan ook in meerdere keren betaald worden (meestal). De klant moet duidelijk zien hoe en wanneer de betaling is geboekt. Wat zijn de mogelijkheden ? momenteel importeer ik de verkopen en de betalingen naar een nieuwe tabel rekeningoverzicht. Quote
JeanWM Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Een mogelijkheid: Het registreren van de betalingen per verkoop is in de tabel betalingen. Je kunt dus een relatie hebben tussen verkoopID in verkoop en verkoopID in betaling. Met bv een GTRR knop/script in verkoop kun je voor iedere verkoop de betalingen in een printscreen vanuit betalingen tonen. Wil je alle betalingen van iedere klant, doe je hetzelfde, maar dan op niveau klantID. Quote
JeanWM Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 En ik zou geen import doen maar het rekeningoverzicht relationeel opbouwen. Met import ga je met dubbele data in 1 toepassing zitten. Denk aan de 3 NF. Quote
Recommended Posts