Jump to content
  • 0

Wederom een planningsvraag [OPGELOST]

andries

Question

Posted

foutje, dit zou normaal moeten volgen bij deze topic:

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=4704&highlight=planning

prom prom prom,

ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Het lukt mij wel om een agenda te creeren, en dat ik die bekijk vanuit een layout gestuurd door globals. Als ik echter hetzelfde wil maken als hier, en dus vanuit de context van de medewerkers begin te bouwen, stoot ik op dezelfde problemen. Is er iemand die een voorzet kan geven voor de opbouw van zo een database? Welke relaties moeten zeker gelegd worden etc...

Op dit moment heb ik de volgende tabellen:

- Medewerkers (1)

- Opleidingen (2)

- Opleidingen per medewerker (joint table) (3)

- Kalender (tabel met 1 record per dag) (4)

En ik heb de volgende relaties gelegd:

(1) - (3) - (4) - (3) - (2)

Maar het wil dus niet lukken, ik wil eventueel wel een voorbeeldje posten, maar het is een groot bestand, en het lijkt zeer hard op het bovenstaande probleem. Moest iemand mij kunnen helpen, of mij gewoon willen slaan omdat ik echt de verkeerde richting aan het uitgaan ben, GRAAG!

ps: ik weet dat er hier al veel over geschreven is, maar ik geraak er gewoon niet wijs uit.

Edit: OPGELOST... het was makkelijk, gewoon in tabel techniekers globals aanmaken van 1 tot 53, en die linken aan de week dat de opleiding gepland is. 1 nadeel: als er meerdere opleidingen voor een technieker in een week gepland zijn, is dit niet te zien. Gelukkig zal dit niet vaak het geval zijn bij ons, dus kan het er mee door.

0 answers to this question

Recommended Posts

There have been no answers to this question yet