Ga naar inhoud
  • 0

volgend probleempje


heimen

Vraag

weet iemand toevallig ook een oplossing voor het volgende probleempje

 

we hebben een presentielijst voor 2007 en 2008 en willen graag zonder extra velden een invul datum aan kunnen geven

 

bijv in de koptekst of zo in ieder gaval boven de invul velden

 

nu moet ik een teksveld in de layout modus maken en dat is niet voor iedereen even makkelijk aanta passen

 

ik hoop dat iemand eenoplossing weet, vast hartelijk bedankt

gr

Heimen

leden Kopie.fp5

Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Heimen, het simpelst is om in de Layout Mode extra tekst direct boven je velden aan te brengen (in het Header gedeelte), tenminste als het om vaste gegevens gaat.

 

Ik heb geen NL versie van FMP6 dus je zult het even met de engelse termen moeten doen.

 

dank je wel, maar het gaat om gegevern die steeds aangevuld worden en dan is voor een ander dit niet even gemakkelijk

 

in ider geval bedankt

Link naar reactie
  • 0
Als het gaat om een datum boven de presentie lijst? Dan zou ik global velden maken en deze boven in zetten. Je moet wel natuurlijk per jaar de data eenmalig ingeven.

 

vast bedankt ik heb een globaal veld gemaakt en ingevuld alleen zie je dat bij elk record en eigenlijk wil ik het maar eenmaal boven in zien

 

weet je misschien nog een ideetje

 

vast bedankt voor het meedenken

 

Heimen

leden Kopie.fp5

Link naar reactie
  • 0
Als het gaat om een datum boven de presentie lijst? Dan zou ik global velden maken en deze boven in zetten. Je moet wel natuurlijk per jaar de data eenmalig ingeven.

 

vast bedankt ik heb een globaal veld gemaakt en ingevuld alleen zie je dat bij elk record en eigenlijk wil ik het maar eenmaal boven in zien

 

weet je misschien nog een ideetje

 

vast bedankt voor het meedenken

 

Heimen

leden Kopie.fp5

Link naar reactie
  • 0
Ik heb even een plaatje gemaakt.

De blauwe is voor de datums die men aanwezig kan zijn. Daaronder gewoon aangeven Ja, MK, Zk

 

Pjotter bedankt

 

Tot zover had ik het ook voor elkaar. Alleen kan ik nu de blauwe velden nog steeds niet invoeren, en dat is nu wat ik eigenlijk zou willen.

de datums zijn nl nog niet allemaal bekend,

 

gr

Heimen

Link naar reactie
  • 0
Dat is toch niet nodig?

In het huidige bestand kan ik nu toch ook datums toevoegen wanneer ik wil?

ALs ik volgende maand naast 11.2 11.3 wil in vullen is dat geen enkel probleem.Ik kan mij vergissen maar ik begrijp het probleem niet goed?

 

Dat kan, maar nu heb ik wel steeds bij elk record een aantal velden er boven staan. Ik bedoel eigenlijk boven de records in bijv de header een aantal velden die ik kan ivoeren met de datums zonder datde record veranderen Bedankt voor het meedenken

Gr Heimen

Link naar reactie
  • 0

Ik snap blijkbaar totaal niet wat de bedoeling is ben ik bang.

Ik dacht dat het om een presentie lijst ging. Je vroeg namelijk om iets boven de invulvelden in bv de koptekst. In mijn beleving is een presentie lijst iets waar bekend is om welke dagen het gaat en je geeft daaronder aan wat je wilt. (aanwezig, ziek zwak of misselijk enz).

Je kunt eventueel de velden er net boven zetten dat komt mij echter rommelig over? C Benner is op 23.4 ziek in het voorbeeld

5a758dc85954c_Afbeelding4.png.eca9d2677ca9add104c2658a899328e3.png

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...