Jump to content
  • 0

2 Databases samenvoegen ?

EJK

Question

Posted

Beste allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb zelf een database ontwikkeld waar ik graag een andere database (een filemaker oplossing business_tracker) in wil importeren(samenvoegen).

Ik wil graag dat de relaties en layouts en records ook mee gaan.

Wanneer ik bij define->database->import selecteer worden wel de tabellen maar geen layouts of relaties en records geimporteerd

Als ik hetzelfde probeer via import records en ik filemaker laat de records importeren in een door filemaker nieuw aan te maken tabel importeren heb ik nog steeds geen layouts (ook moet ik elke tabel een voor een vullen met te importeren records)

Ik zou alle layouts handmatig kunnen kopieren en de relaties daarna weer handmatig aanleggen maar dit is erg omslachtig.

Is er een eenvoudige manier om twee databases samen te voegen met behoud van record, layout en relaties ?

Na uitgebreid op dit forum en daarbuiten te hebben gezocht vrees ik dat dit op dit moment niet mogelijk is.

Wellicht kan een van jullie dit bevestigen of mij anders op een oplossing wijzen

Bij voorbaat dank

Eric Jan

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een lange tijd ben ik hier niet geweest. Maar dat wil niet zeggen dat ik met FM niet actief bezig geweest ben.

Volgens mijn weten, dat kan ook niet anders maar was toch wel benieuwd of iemand anders toch een beter methode/manier ken.

• 0
Posted

Het ging bij mij eigenlijk meer om een soort backup van de bestand die op de server draait.

Momenteel moet ik alle bewerkingen vanuit de server doen en ik heb geen directe toegang om daar een copy te maken in geval van als er wat mis gaat.