Arnoud Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Ik wil graag weten hoeveel keer een enkele quote ( " ) voorkomt in een tekst. Met PatternCount lukt het niet. Quote Link to comment
0 AvD Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Indexeer eerst je veld op basis van Unicode. Dan lukt het wel. Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Ongeacht van welke soort indexering, zou dit moeten werken in een berekening. (Voor zoeken geld inderdaad de indexering) Een paar dingen die je kan controleren: - Staat er wel een " in je tekst veld. Als de optie "Use smart quotes" aan staat in de "File Options", zal hij je quotes bij het typen vervangen door smart quotes. - Een tweede wat je kan controleren is of je veld, weldegelijk een tekst veld is en niet als nummer veld staat gedefinieerd. Koen Quote Link to comment
0 AvD Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Goed dat Murtje hierop wijst. PatternCount blijft wel een hybriede geval: het is immers niet case sensitive, ook niet na een indexering op Unicode. Quote Link to comment
0 Arnoud Posted April 5, 2008 Author Share Posted April 5, 2008 Bedankt voor de aanwijzingen heren. Smartquotes staat niet aangevinkt en het tekstveld is geïndexeerd. Concreet: Checkveld [tekst;index] = "hallo wereld" // (dat zijn er dus twee) Controleveld [berekening / getal] = PatternCount (Checkveld ; """ ) De calc wordt niet gevalideerd. Ik kan wel zoeken op '' en dat evt. laten vervangen door een combi die wel door PatternCount getelt kan worden. De bedoeling is om te checken of het aantal '' in de tekst even is, zodat ik vrij grote zekerheid heb of er wel of niet een '' vergeten is. Quote Link to comment
0 rmw Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Dit zo het moeten doen: PatternCount ( tekstveld ; "\"" ) Tekens die in de formule zelf een betekenis hebben kunnen alleen worden gebruikt door ze vooraf te laten gaan door een \ http://www.filemaker.nl/help/05-Create%20a%20database38.html rmw Quote Link to comment
0 Arnoud Posted April 5, 2008 Author Share Posted April 5, 2008 Dank je rmw, dit werkt prima. gr, Arnoud Quote Link to comment
0 AvD Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Tekens die in de formule zelf een betekenis hebben kunnen alleen worden gebruikt door ze vooraf te laten gaan door een \ http://www.filemaker.nl/help/05-Create%20a%20database38.html rmw Dat we daar niet aan gedacht hadden! Ik ga een uurtje in de hoek staan met een paar ezelsoren op. Hopelijk sta ik er niet te lang alleen... Quote Link to comment
0 rmw Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Het is het aloude liedje van de kenner die te moeilijk denkt over het probleem van de leek..... Ik ben je vaak voorgegaan naar die hoek, AvD, al of niet met ezelsoren (beetje afhankelijk van het tijdsgewricht) rmw Quote Link to comment
0 AvD Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Ja, maar waar blijft Murtje? Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Ik heb mijn oren nog op ... Koen Quote Link to comment
Question
Arnoud
Ik wil graag weten hoeveel keer een enkele quote ( " ) voorkomt in een tekst.
Met PatternCount lukt het niet.
10 answers to this question
Recommended Posts