Ga naar inhoud
  • 0

opsomming van selectie vakjes


treeby 2

Vraag

is het mogelijk om een verzameling te maken van een reeks van keuzevakjes.

ter verduidelijking heb ik een bestand bijgesloten

 

ik heb een record met een veld nummers, deze is gekoppeld aan in invoerlijst mat daarin de waarden. Invoerveld weergegeven als"groep selectie vakjes.

Nu wil ik middels een berekening een opsomming krijgen van de gekozen nummers.

opsomming.fp7

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat bedoel je met 'in een regel' plaatsen ?

 

Iets zoals: 1, 2, 3 etc ?

 

 

We weten dat een checklist een ¶ separated list is.

Als je de ¶ vervangt door een ', ' (komma met spatie), iets in de aard van

 

 

Substitute (nummers ; ¶ ; ", " )

 

denk ik dat je er bent.

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

geweldig dank daarvoor,

mag ik direct 2 vervolg vragen stellen,

 

1.)kan deze Substitute (nummers ; ¶ ; ", " ) ook gesorteerd bllijven?

laagste getal eerst....

 

en

 

 

2.)

Kan je mij een opzetje geven hoe ik een script samen stel waarmee ik groepen van deze zelfde nummers kan selecteren en de-selecteren?

 

ik heb een aantal veel voorkomende combi's zoals

 

1,3,5,

2,4,6,...

ik wil deze koppelen aan een knop waarmee ik dan snel deze groepen kan selecteren.

 

in werkelijkheid is mij getallenreeks nog groter maar om het simpel te houden heb ik het zo maar even gedaan..

Link naar reactie
  • 0

Wat je eerste vraag betreft:

ja het kan.

 

De eenvoudigste manier zou een melding naar de gebruiker kunnen zijn indien die niet de umerieke volgorde aanhoudt.

 

Maar dat wordt nogal omslachtig wanneer je cijferreeks vrij groot is, en zal niet werken wanneer je combi's ertussen hebt staan.

 

Vandaar mijn vraag om het gehele beeld te vermelden.

Link naar reactie
  • 0

de nummer reeks zou nu moeten lopen van 1 t/m 12

de nummers vertegenwoordigen volgspots

tijdens repetities maak ik een keuze uit de te gebruiken volgspots,

in het show draaiboek wil ik echter bij de cue's de spotnummers die ik gekozen heb in opeenvolgende volgorde. de selectie script zouden ook kunnen helpen met het in juist volgorde weergeven.

Link naar reactie
  • 0

Als het er maar 12 zijn zou ik twee Custom Functions gebruiken, en geen combi's.

 

De eerste CF zou ik de combi's laten maken.

De tweede zou een controle doen op de numerieke volgorde van de inhoud van het checkboxveld.

 

Een melding aan de gebruiker indien de volgorde niet juist is zou voldoende kunnen zijn.

 

Indien je het echt volledig automatisch wil hebben, heb je waarschijnlijk een derde CF nodig die je resultaat van de checkbox altijd in de numerieke volgorde zal zetten, ongeacht de invoervolgorde.

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Ja ja, dit gaat iets te snel,

de gebruiker ben ik in de eerste plaats zelf, de tijd om aantekeningen te maken is zeer beperkt, zeg maar repetitie, waarin tijdens het spelen van de nummers alle aantekeningen en beslissingen moeten worden genomen. Alles wat kan bijdragen in het versimpelen van de administratie is meegenomen.

en met 12 nummers zijn een veelvoud van groepen te maken.

dit even ter verduidelijking. dit onderdeel is maar een heel klein deel van een voor mij heel uitgebreide database.

 

Rest mij weer de vraag te stellen hoe ik dan met een CF het gewenste resultaat kan bereiken?

Link naar reactie
  • 0

Wat langzamer dan...

 

Je zegt dat je weinig tijd hebt, dus moet het snel gaan.... 8)

 

Een eerste CF zorgt ervoor dat het resultaat van je checkbox altijd in een numerieke volgorde staat, onafgezien van de volgorde van de invoer.

 

Dat resultaat gebruik je in een tweede CF die nagaat of er opeenvolgende nummers zijn en daarvan een reeks gaat maken in de aard van van x tot y.

Je krijgt dan bevoorbeeld: 1, 2, 4 tot 7, 9.

Tewijl de invoervolgorde bv: 6 2 5 4 1 7 9 was....

 

Het nadeel is dat je geen mogelijkheid hebt om opgegeven combi's aan te geven want dat zou de cijferreeks breken.

 

Het voordeel is dan weer dat je gelijk welke volgorde kunt aangeven, het resultaat zal altijd een gesorteerde numerieke lijst geven.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...