Annekeh Posted May 20, 2008 Posted May 20, 2008 (edited) Ik werk al langere tijd aan een database. Het eerste bestand is in een engelse versie gemaakt. Inmiddels ben ik overgestapt op de nederlandse versie. Nu heb ik een nieuwe tabel aangemaakt en een veld waarin gebruik maak van de DayName en MonthName functie. Het resultaat laat hij in het engels zien. Ik heb echt alles al geprobeerd, heel het internet al afgestruind, maar hoe kan ik dit veranderen???? Het moet echt veranderd worden want ik heb het nodig in een script. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Edited May 20, 2008 by Guest Quote
0 Annekeh Posted May 20, 2008 Author Posted May 20, 2008 beide, maar werk met name op mac mac 10.5.2 en windows vista Quote
0 hbrendel Posted May 20, 2008 Posted May 20, 2008 Een FileMaker database hanteert de datum- en tijdinstellingen van het systeem waarop het ooit is aangemaakt, in dit geval dus een Engels systeem. Oplossing: Maak een kloon van het bestand op je nieuwe (Nederlandse) systeem. Importeer daarin één voor één alle tabellen vanuit je oude bestand. Dat zou het moeten zijn. Succes, Henk Quote
Question
Annekeh
Ik werk al langere tijd aan een database. Het eerste bestand is in een engelse versie gemaakt. Inmiddels ben ik overgestapt op de nederlandse versie.
Nu heb ik een nieuwe tabel aangemaakt en een veld waarin gebruik maak van de DayName en MonthName functie. Het resultaat laat hij in het engels zien.
Ik heb echt alles al geprobeerd, heel het internet al afgestruind, maar hoe kan ik dit veranderen????
Het moet echt veranderd worden want ik heb het nodig in een script.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Edited by Guest4 answers to this question
Recommended Posts