Jump to content
  • 0

Twee databases combineren

twum

Question

Posted

Hi,

Ik heb net een trial versie van FileMaker Pro gedownload en die wil ik uitproberen met de Business Productivity Kit(s).

Ik zeg Kits omdat bij mijn bedrijf, heb ik zowel Diensten als Producten. Er zijn ook twee Kits, eentje voor verkoopopdrachten en de andere voor Services.

Nu heb ik de kits gedownload en mijn vraag is of ik de twee kan combineren zodat ik de Services.fp7 en Servicesopdrachten.fp7 ook kan gebruiken met dezelfde Contactpersonen, hoofdmenu, email etc.

Ik gebruik een iMac met MAC OS X 10.5.

Alvast bedankt voor elke medewerking.

Mvg

Twum

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat kan zeker.

je maakt dan gebruik van een hoofdfile en childfiles (In dit geval maakt het niet uit welke file de hoofdfile is of welke de childfile).

Open de hoofdfile en ga naar "manage database". Daar ga ja naar de relational graph tab.

Als je dan een nieuwe tabel wil toevoegen (links onderaan), kun je (zoals in de afbeelding) aanduiden: Add FileMaker Source. Daar duidt je dan de childfile aan van waaruit je tabellen wil toevoegen om te gebruiken (zoals contacts etc). Als je dat hebt gedaan zullen de tabellen toegevoegd worden (en zullen aangeduid worden met italic tekst). Nadien kan je de tabellen gewoon gebruiken alsof ze toebehoren aan de hoofdfile, maar de records zullen natuurlijk opgeslagen worden in de child file.

Groetjes

Andries