Ga naar inhoud
  • 0

verschillende logins en jaarlijks duplicaat record

rigroy

Vraag

Geplaatst:

Probeer de juiste setup te verzinnen voor het volgende:

Het bedrijf levert apparaten wereldwijd: elk apparaat heeft

- een serienummer

- testrapport bij fabricage (een record?) dit zijn een stuk of 30 in te vullen velden

- een afnemer (eigenaar)

ik wil alles graag in een fm bestand stoppen, met de volgende eisen:

- als een afnemer inlogd op het bestand ziet hij alleen zijn apparaten; hij mag de andere niet zien

- elk jaar of vaker moet er een testrapport aan elk apparaat toegevoegd worden

Mijn ideeën:

- of verschillende tables voor verschillende klanten (lastig, want dan moet je layouts copieren, en dan in elk veld de verwijzing aanpassen) of bij de rechten selecteren op een 'afnemer' veld

- voor ieder testrapport een record aanmaken met zelfde serienr en andere datum, testdata

Iemand nog slimme ideeën?

Groet

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

3 tabellen heb je nodig:

- Afnemers (al de gegevens van de afnemer)

- Toestel (al de gegevens van je toestellen)

- Testrapport (al de info van een testrapport)

Met de volgende 2 relaties:

• Afnemers (zkp)-> Toestel (zkf_afnemer)
    Toestel (zkp) -> Testrapport (zkf_toestel)

Dit is niet volledig, maar ik denk wel de juiste start. Om te zorgen dat enkel de afnemers zijn eigen records kan zien, zul je moeten werken je privilege sets (denk ik, weet het niet zeker).

• 0
Geplaatst:

klinkt aardig, eigenlijk zijn de toestelgegevens het zelfde als de gegevens in het testrapport, maar door er een aparte tabel van te maken kun je het wel meteen beschermen natuurlijk

ALs ik niks anders dan de naam van de afnemer hoef te vermelden, is het dan niet simpeler om er een veld van te maken in de Toestel tabel? en daar op te selecteren bij het inloggen?

Wel onhandig als ik later zaken wil toevoegen natuurlijk, of namen wil wijzigen etc

wat bedoel je met zkp zkf_ ('zoekfunctie_' ?)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...