Ga naar inhoud
  • 0

inlog scherm na het script


mykarizma

Vraag

Beste,

 

Ik heb in mijn bestand iets bedacht om de bestand te veilig stellen tegen kopieren naar derden.

 

Wat ik bedahct heb is de volgende.

 

In het bestand zet ik de mac adressen in van de pc waar die bestemd is. Tijdens het openen van het bestand wordt deze gecontrolleerd met de mac adres van het pc waar het staat. Als deze overeen komt dan wil ik pas de inlog scherm krijgen. om als gewone user of administrator te inloggen.

 

Als deze mac adressen niet met elkaar overeen komen dan wil ik naar een layout doorgestuurd zijn waar ik een wachtwoord (text) moet invoeren. Als deze text overeen komt met het text wat er in het bestand staat dan moet ik weer zo'n inlog scherm krijgen waarbij ik als administrator kan inloggen en de mac adressen kan wijzigingen als dit gewenst is.

 

En as de text niet overeen komt dan moet het script het bestand weer afsluiten zodat het niet gebruikt kan worden.

 

Dus ik wil het inlogscherm niet bij het opstarten van het scherm maar na afloop van een script krijgen.

 

Is dit mogelijk?

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

1. Zorg dat de gebruiker inlogt met een bepaald account, dat je in 'File Options' hebt ingesteld als standaard om in te loggen.

 

2. Run je script(s)

 

3. Gebruik de scriptstap Re-Login (en de andere scriptstappen in de rubriek Accounts) om een inlogscherm te maken. Om dit goed en betrouwbaar te doen zou ik wel een dialoog plug-in gebruiken en niet de Show Custom Dialog scriptstap van FileMaker. Plug-ins zijn bijv. Troi Dialog Plug-In of 24U SimpleDialog.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...