fredmatrack Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 Dag Clarify'ers, bij het opstellen van een ogenschijnlijk eenvoudig projectje, stoot ik op een hindernis waar ik geen directe oplossing voor vind. Ik maak een database voor mijn koor waarin zit: - leden (naam, voornaam en stem (sopraan, alt, tenor, bas) - activiteiten (datum) - inschrijvingen Qua tabellen heb ik het volgende: tblLeden: lidID, naam, voornaam, stemsoort tblActiviteiten: activiteitID, datum, omschrijving tblActiviteitenLeden: activiteitID, lidID, status_inschrijving ('kan niet', 'kan zeker','kan mogelijk') Nu wil ik graag per activiteit een overzicht maken van per stemsoort hoeveel er 'zeker kunnen', hoeveel 'er niet kunnen'... Via SQL zou me dit lukken, maar in FM geraak ik er niet zo direct uit. Wie kan mij op weg helpen? Quote
0 JeanWM Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 Met enkel drie mogelijkheden zou je iets kunnen doen als: een relatie : activeiteitID = activiteitID 3 berekeningsvelden result number: PatternCount ( status_inschrijving ; "t" ) PatternCount ( status_inschrijving ; "n" ) PatternCount ( status_inschrijving ; "m" ) Per mogelijkheid en steunend op de relatie een sum maken van de afzonderlijke berekeningsveldjes. Geeft je per activiteit de totalen van iedere keuze. Quote
Question
fredmatrack
Dag Clarify'ers,
bij het opstellen van een ogenschijnlijk eenvoudig projectje, stoot ik op een hindernis waar ik geen directe oplossing voor vind.
Ik maak een database voor mijn koor waarin zit:
- leden (naam, voornaam en stem (sopraan, alt, tenor, bas)
- activiteiten (datum)
- inschrijvingen
Qua tabellen heb ik het volgende:
tblLeden: lidID, naam, voornaam, stemsoort
tblActiviteiten: activiteitID, datum, omschrijving
tblActiviteitenLeden: activiteitID, lidID, status_inschrijving ('kan niet', 'kan zeker','kan mogelijk')
Nu wil ik graag per activiteit een overzicht maken van per stemsoort hoeveel er 'zeker kunnen', hoeveel 'er niet kunnen'...
Via SQL zou me dit lukken, maar in FM geraak ik er niet zo direct uit.
Wie kan mij op weg helpen?
1 answer to this question
Recommended Posts