Jump to content
  • 0

Labels & aantal stuks

lou

Question

Posted

Ik wens labels te printen maar ik vind geen oplossing voor het divers aantal te printen stuks.

Zo moet ik bv. van het ene artikel 2 etiketten hebben, van het andere 4, weer het andere 1, weer het andere 10 enz..

Het is niet de bedoeling die telkens stuk per stuk in te stellen, maar alle artikels moeten in één printbeurt afgedrukt worden.

Hoe kan ik dat in FM voor mekaar krijgen?

Het is een labelprinter waarin de labels op een rol zitten, dus slechts 1 baan etiketten (maar wellicht is deze informatie niet zo relevant voor mijn probleem).

Met dank bij voorbaat.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Helaas is afdrukken niet bepaald de meest vriendelijke Filemaker opdracht maar ik dacht met het instellen van een veld waarin je het aantal afdrukken instelt en dan eventueel via een loop dat het je wel kan lukken.

Danny

• 0
Posted

Is het ook mogelijk dit iets te visualiseren?

Ik begrijp (misschien) wel de te volgen weg, alleen krijg ik hem niet aangelegd.

Ik zie het als volgt:

in het veld "aantal" nagaan of er meer is dan 1 stuk.

is er maar 1 stuk wordt dat record 1 maal gekopieerd naar een gerelateerde tabel

zijn er meerdere stuks, wordt dat record meerdere keren gekopieerd naar die gerelateerde tabel.

De vraag is, kan iemand mij op wel helpen?