Frank Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Ik wil een overdue tijd tonen door 2 data van elkaar af te trekken : Day ( valuta datum - te ontvangen 1 ) Als de valuta datum leeg is wil ik die vervangen door de datum van vandaag dat kan ik : If (IsEmpty (valuta datum); Get (HuidigeDatum)) Maar die twee combineren in één bewerking lukt me niet. Daarbij wil ik ook als het resultaat negatief is een nul tonen. Kan iemand mij hier verder helpen? Quote
0 rmw Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Allereerst Day ( valuta datum - te ontvangen 1 ) geeft je in het Filemakerees het dagnummer van een maand terug. Het levert dus ongetwijfeld een resutaat, maar hoogstwaarschijnlijk niet wat je wilt. Het is voldoende de datums van elkaar af te trekken. In If (IsEmpty (valuta datum); Get (HuidigeDatum)) ontbreekt het deel voor als valuta datum niet leeg is. Filemaker maakt daar niet automatisch valuta datum van. Dus if ( isempty ( valuta datum ) ; get ( HuidigeDatum ) ; valuta datum ) levert wat meer op. En vervolgens is het een kwestie van combineren if ( isempty ( valuta datum ) ; get ( HuidigeDatum ) ; valuta datum ) - te ontvangen 1 Let erop dat bij het gebruik van Get() functies het resultaat 'niet opgeslagen' moet zijn!! rmw Quote
0 Frank Posted July 3, 2008 Author Posted July 3, 2008 Fantastisch het werkt hartelijk dank. Ik ken duidelijk niet genoeg de werking van ; Als ik een 0 wil zien als dit resultaat negatief is doe ik dat dat op dezelfde manier met een If functie? Quote
Question
Frank
Ik wil een overdue tijd tonen door 2 data van elkaar af te trekken :
Day ( valuta datum - te ontvangen 1 )
Als de valuta datum leeg is wil ik die vervangen door de datum van vandaag
dat kan ik : If (IsEmpty (valuta datum); Get (HuidigeDatum))
Maar die twee combineren in één bewerking lukt me niet.
Daarbij wil ik ook als het resultaat negatief is een nul tonen.
Kan iemand mij hier verder helpen?
2 answers to this question
Recommended Posts