Ga naar inhoud
  • 0

SQL-data export

jw

Vraag

Geplaatst:

Filemaker en SQL

is er een plug-in of andere oplossing om recordinformatie te exporteren als SQL-data, zodat deze direct kan worden gesynchroniseerd met een SQL-database?

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Als het om MS SQL Server 2000, 2005 , Oracle 9i of 10g of mySQL 5 gaat kun je dit in FileMaker 9 via de ESS functionaliteit.

Bij andere databanken kun je de executeSQL scritp stap gebruiken. Je zal dan wel zelf de INSERT sql statement moeten schrijven.

Koen

• 0
Geplaatst:

murtje, dank je voor je antwoord.

Wat ik eigenlijk wil is dat de sql-database zijn data haalt uit de Filemaker database. Dan staat de data dus niet in de sql-database.

Maar een alternatief is dat de sql-database periodiek zijn data opvraagt via een sql-commando.

Als ik een datum-tijd stempel opneem, dan kan de sql-database op basis daarvan een nieuwe setje opvragen en zelf verwerken.

Of doel je op een geheel andere oplossing?

• 0
Geplaatst:

Als je een copy wilt van de data, kun je deze op regelmatige tijdstippen importeren via de ODBC-import script stap.

Als je echter live de data wil zien in FileMaker, dan kun je de ESS functionaliteit van FM9 gebruiken. Let wel, de data blijft in dit geval enkel in de SQL database zit.

Koen

• 0
Geplaatst:

Beste JW,

Ik weet niet of je al een antwoord hebt op je vraag, want ik begrijp dat niet een "ACTIEVE" link wil met je SQL database (zoals in FM9 inmiddels mogelijk is), maar dat je "op commando" de data wil updaten.. je kunt natuurlijk nooit een LEGE sql database hebben... daar bedoel ik mee, zoals Fiemaker in FM9 als frontend kan spelen voor een SQL database. Een SQL database kan omgekeerd geen frontend zijn...

Dus wat blijft over? Een export op basis van SQL commando (wellicht moeilijk en weinig fexibel voor veel mensen) of:

Een lokale tabel maken in FMPRO waarin je werkt, dus elk moment aangepast data heeft en een schaduw table op basis van een EXTERNE GEGEVENS BRON (jouw SQL database) met dezelfde velden. Deze laatste tabel laat je met een simpele FMPRO IMPORT opdracht updaten wanneer jij het wil (door 1 druk op de knop of door een triggered script)... stuk makkelijker omdat je geen SQL commando's hoeft te maken.

Duidelijk?

Groet,

jeroen

• 0
Geplaatst:

dankje Jeroen,

ik maak zelf niet de sql-oplossing, die is er al. Mijn klant is al lang een tevreden gebruiker van mijn Filemaker werk. De sql-ontwikkelaar wilde graag een soort sql-expost bestand, want Filemaker is leidend. Maar wat ik nu als idee heb, en dat is eigenlijk jou idee: maak een extra tabel in Filemaker, verzamel daarin alle data die je aan de sql-database zou willen geven. De sql-oplossing kan dan aan onze Filemaker server adv. de laatste data opvragen en bijwerken in zijn database.

dank je voor je antwoord, zo bedoel je het toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...