Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker in your pocket!


Jotie

Vraag

FMTouch enables you to harvest the power of FileMaker relational databases on your iPhone. Take your FileMaker database with you and edit data on the go - then sync at the end of the day. FileMaker layouts are seamlessly rendered on your iPhone as they appear in your database, with no extra design work required. Your data is stored locally on the device and is always accessible - no network connection is required except for sync. Features: - search, edit, and delete records - editable portals and related records - value lists - full unicode support Requirements: - FileMaker Pro 8-9 Advanced for one-time database initialization - FileMaker Pro 8-9 for sync

 

Mmmmmm!

 

Iemand al ervaring mee?

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Werkt het synchroniseren eigenlijk in twee richtingen?

Kan je dit ook gebruiken als de database op een FileMaker server staat

 

Vraag ik me ook af. Software is al aangekocht, nu nog achter mijn iPhone ...

 

Of is er iemand die dit al getest heeft?

 

Zijn er geen mensen die naar de DevCon geweest zijn die daar meer over weten?

Link naar reactie
  • 0
wat als je een record op beide plaatsen wijzigt? Dus zowel in je FM database en op je iPhone.

Here we go again... :roll:

Benieuwd wat het deze keer wordt. Mag ik beter verwachten dan de vriendelijke vraag die ik voorgeschoteld krijg als het gaat tussen mijn Nokia en mijn I-dinges? Kan toch niet! Er is natuurlijk wel een soort arrogantie-setting waarmee je in de preferences kan bepalen wie altijd gelijk heeft, de Nokia of de Apple, maar in de praktijk heb je daar natuurlijk niets aan.

Het synchroniseren is bovendien nog veel complexer dan ik vroeger dacht, want je kan zoveel apparaten met mekaar synchroniseren als je wil. Ik gebruik een Nokia om te bellen. Daar zit een goeie agenda in die ik synchroniseer met Outlook. Sinds mijn eerste rekening waarop internet-connectie voorkwam, gebruik ik voor die toepassingen alleen nog een I-Pod, dus zeker geen I-Phone, want die spant weer samen met de GSM providers. Maar als ik die IPod synchroniseer met Outlook en daarna de Nokia met Outlook, dan staan alle afspraken in Outlook dubbel. Daarna ook in de I-dinges. Ik moet die dan een voor een deleten. Daar wordt je niet vrolijk van. Het synchroniseren zou dus aan gestandaardiseerde regels moeten voldoen voor elk product... Ik wacht dus vol (naïef) vertrouwen op het goede nieuws.

Link naar reactie
  • 0
Wanneer je terzelfdertijd een record aanpast, dan heeft de data op de iPhone voorrang.

Dat is dus wat ik hierboven oneerbiedig die arrogantie-setting noemde. Maar in het Nokia geval kan je kiezen. Hier dus niet? Of begrijp ik je verkeerd? En als je niet kan kiezen en de iPhone voorrang krijgt, ben je dan je gegevens in Outlook kwijt? Worden die dan overschreven? Want het kan toch dat die recenter zijn dan die van de iPhone?

Link naar reactie
  • 0

De ultieme syncing tool bestaat niet. Vraag aan 20 mensen wat moet gebeuren, en je zult 20 verschillende antwoorden krijgen.

 

Recenter betekent dus niet altijd juister om nog maar over data integriteit te spreken.

 

Computers zullen nooit instaat zijn om iets intelligent te interpreteren en de juiste keuze te maken.

 

 

Maar ik geef toe een setting ware handig geweest.

 

 

 

Koen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...