Ga naar inhoud
  • 0

Script voor BarCode instellen


mug

Vraag

Probeer momenteel in mijn DB een streepjes code te plaatsten. Heb dit gevonden: http://www.briandunning.com/bar-code/

Wat mij geschikt lijkt. Probeer nu de freeware versie lopende te krijgen. Maar nu moet ik een script maken. Dat lukt me niet. Er moet staan:

Set Field [barcode Basics::gInput; My File::Barcode]

En ik kom niet verder dan:

Veld instellen [barcode BasicsCode 39:: gInput;]

Dus de instructie "My File::Barcode" krijg ik er maar niet in. Wie heeft tips. Heeft het te maken dat de instructie voor FM7 is en ik werk in FM9?

UPDATE: I.P.V.

Set Field [barcode Basics::gInput; My File::Barcode]

kan ik ondertussen nu wel

Set Field [barcode Basics::gInput[My File::Barcode]]

maken maar de ; tussen de files lukt nog niet, en er is wel een [ en ] bijgekomen.

Update 2

Denk dat de schrijfwijze in het script die ik nu heb, wel kan kloppen. Maar lees nog eens de licentie voorwaarden van de freeware versie. En m.i. is het geblokt door de software leverancier. Heel flauw omschreven geen enkele beperking lees je eerst, om er vervolgens achter te komen dat het freeware programma dat je gebruikt wel beperktere mogelijkheden heeft t.o.v. van de betaalversie.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet dat dit geen antwoord is op je vraag... maar ik heb in het verleden met de barcode van Brian Dunning gewerkt. Ik was daar redelijk tevreden over, al moet ik wel zeggen dat ik een hoop problemen had met de afdrukkwaliteit en schalen van de barcode.

 

Ik ben dan ook overgestapt op 6barcode plugin van sixfriedrice:

http://sixfriedrice.com/wp/products/6barcode/

 

Deze werkt voortreffelijk en is ook goed te schalen.

 

Oh.. en de berekening die je nodig hebt voor deze plugin werkend te krijgen is: sfrbc_Barcode ( My Field ).

 

Daarmee wil ik niet zeggen dat eenvoud altijd beter is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tip. Deze fabrikant heeft i.i.g. een betere trail die gewoon snel werkt. En nog 40$ goedkoper is ook. De begrenzing voor niet betaald is 10 records maar ik kan nu i.i.g. zien dat het goed werkt. (ik moet nog printen en de scanner test doen)

Liep direct al even tegen kleine probleempje aan. Ik laat de o.a. de naam van de persoon omzetten in barcode. Maar als in de naam nu vreemde tekens voorkomen? Toevallig in de paar namen die ik getest heb zat de letter: ç. En dan zet de barcode generator: sorry ik geef geen output.

Wat doe je in zo'n geval ?

Moet i.i.g. eens langslopen welke "vreemde" tekens ik heb en bij welke dat mogelijk problemen geeft.

Link naar reactie
  • 0

Op deze site kun je de Character map bekijken voor code 128:

http://www.barcoderesource.com/code128_barcode_map.html

 

Code 128 a,b, en c worden door deze plugin ondersteund.

 

Ik zou in dit geval voor die tekens een vervangende letter of teken kiezen en deze via een berekening automatisch laten omzetten.

 

Bijvoorbeeld:

sfrbc_Barcode ( Substitute ( tekstveld ; ["a" ; "A"] ; ["b" ; "B"] ;[ "ç" ; "c"] ) ).

 

Op deze manier hoef je het oorspronkelijke veld niet aan te passen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...